Tips på snokar :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

45
12
Lehning:
Tjena!  Har idag KP, haft en en del ormar genom tiden mest kp, majsorm. Är på jakt efter en lite mer aktiv snok (som gärna är framme, nyfiken mm) och som gärna blir lite större/kraftigare än majsorm. Gärna en matfrisk snok, kan vara skönt efter att haft kp ;). Har funderingar på Californisk/Florida kungssnok, ska bli kraftigare och större än majssnok och matfriska?  Även funderingar på mjölksnokar sinaloa eller Hondurian. Även dessa blir större än majs och äter bra. Har även provat på trynsnokar, men även de var lite si så där med mat (men riktigt roliga ormar). Kanske skulle ge de en chans igen ;) Vad hade ni rekommenderat i snokväg till mig?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Kör på Californiae eller Mexican..   Träffade en superfin Californiae idag, har länge velat ha en men plånboken var lite tom idag..

2
2
ajtopant:
Jag letade efter något liknande (samt att jag ville helst ha en huvudsakligen svart orm med gul eller orange mönster). Funderade faktist över kungssnok, men till slut fastnade jag för rysk råttsnok (elaphe schrenckii). De blir ännu lite större/kraftigare än kungssnokar och alla källor jag hittade beskriver dem som väldigt aktiva, nyfikna ormar som gillar att klättra och är väldigt matglada. De har inte speciellt höga krav när det gäller värme eller luftfuktighet heller som var ganska lockande för en nybörjare som jag - men som sannolikt inte är en faktor för dig :)

161
107
Alex_ask:
Kika även inom pituophis släktet aktiva och rätt stora snokar och enkla att ta hand om.

45
12
Lehning:
Alex_ask skrev:
Kika även inom pituophis släktet aktiva och rätt stora snokar och enkla att ta hand om.

Hur har vi humöret här? ;). Ja på snokarna då alltså, inte dig ;)

161
107
Alex_ask:
Lite blandat mycket väsande och rasslande med svansen biter rätt sällan, charmen med stora snokar är ju när dom är arga tycker jag iaf

45
12
Lehning:
Alex_ask skrev:
Lite blandat mycket väsande och rasslande med svansen biter rätt sällan, charmen med stora snokar är ju när dom är arga tycker jag iaf

Ja jo, kan visserligen hålla med dig, frågan om frugan gör det haha

161
107
Alex_ask:
Lehning skrev:

Ja jo, kan visserligen hålla med dig, frågan om frugan gör det haha

Det gör ju inget dom är ju i terrariet

45
12
Lehning:
Alex_ask skrev:

Det gör ju inget dom är ju i terrariet

Ja jo, men ut ska de någongång.... mat/städning mm :)

25
63
jessica85:
Indisk smykessnok. Trevlig och mat friska ormar som blir lagom stora. 90-120 cm beroende på om det är en hona eller en hane 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild