Svamp i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

35
11
Flurk93:

hej! 

jag har inte råkat ut för detta innan men helt plötsligt fick jag syn på en svam inne hos min tokaygecko. men jag blir inte riktigt klok, vad är det för svamp?! är den giftig?

 

Mvh Lovisa


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Vad har du för bottenmaterial? Den har säkert kommit därifrån och ogiftig, gissar jag. Har fått svamp i vissa material när det varit blött en längre tid men aldrig skadat djuren, jag har tagit bort svampen såklart.


35
11
Flurk93:

okej :O tja det var främst om det kunde vara någon giftig svamp som jag blev lite orolig för. jag har vanlig jord utan gödning. Men det är för sta gången för mig, någon gång är väl den första! 


47
3
Larscha:

de... kanske går att äta :-/


508
304
Jonas77:

Jag har fått hattsvamp i terrariet med någon torvmull någon gång. Rätt ball, de växte upp på bara några timmar...


101
24
ploa:

Likadana svampar har jag fått i vårt terrarium, men de försvann när jag ökade luftcirkulation inne i terrariet.


593
551
Redfoot:

Såhär gjorde en av våra sköldpaddor när det helt plötsligt växte svamp i deras låda.

Nej, det funkar inte.


1228
464
leedragon:

skulle tycka att det var rätt snyggt med svamp i terrariet


508
304
Jonas77:

Snyggt, ja, men jag visste inte vad det rörde sig om och de gav ifrån sig väldigt tydliga sporer,  så jag ville nog mest få bort dem. Det kan vara lite knivigt eftersom själva mycelet lever nere i substratet, det är bara fruktkroppen vi ser ovan jord.


35
11
Flurk93:

ja det är ju faktiskt bara "frukten" man får bort, så jag har tagit bort en bit av bottensubstratet runt om för säkerhets skull :) vill hällst bara ha saker jag själv vet vad det är i terrariet

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild