Desperat sökande efter hjälp med transport av "icka terrarierelaterat djur" (hoppas detta är ok)...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

352
269
Animallover_1984:
Hej!

Detta hör egentligen inte hit...(eller jo kanske till just denna tråd men egentligen inte till terrariedjur.se). Jag vet inte om det här är tillåtet? Om detta bryter mot någon regel för sidan, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då får ju naturligtvis admin ta bort denna tråd. 

Det har ingenting med terrariedjur att göra...men jag tänkte att jag kan slänga upp detta här ändå; eftersom många inom denna del av djurvärlden reser runt inom landet för olika mässor m.m. och kanske, kanske kan hjälpa till. 

Jag är i stort behov av hjälp med att få hem en mindre papegoja. Jag har i nuläget en goja som sitter ensam och som därmed är i stort behov av en vän. Jag har letat och letat sedan jag fick hem min goja för snart ett år sedan (det är en omplacering) och detta är den första andra ensamma gojan som dykt upp (bra för gojorna att jag mest hittar par...mindre bra för min goja som är ensam)!

Problemet är att gojan i fråga befinner sig i centrala Järvsö (Ljusdal) och jag finns i Lekeberg (Örebro). Jag har inte körkort eller möjlighet att göra resan med tåg = det finns ingen chans för mig att hämta gojan. Jag kan bara hoppas på att finna någon vänlig människa därute, som ska göra resan och som kan tänka sig ta med sig en goja på vägen. Det är ganska så akut eftersom ägaren ska flytta och vill sälja gojan snarast. 


PM:a för mer detaljerad information eller/och om du kan tänka dig att hjälpa till. 

Mvh/Animallover_1984

ps. om detta bryter mot reglerna så får ni såklart ta bort detta och jag ber återigen om ursäkt för om så är fallet. ds. 

352
269
Animallover_1984:
Ett litet tillägg: Kan ev. vara aktuellt med transporthjälp från Stockholm alternativt från Uppsala på måndag dvs. istället för från Ljusdal. 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Finns en del grupper för transporthjälp av djur på Facebook.

www.facebook.com/groups/1924646911094614

www.facebook.com/groups/405413409501931

352
269
Animallover_1984:
Flyers90 skrev:
Finns en del grupper för transporthjälp av djur på Facebook.

www.facebook.com/groups/1924646911094614

www.facebook.com/groups/405413409501931


Tack för tips...det visade sig dock inte behövas :-)

En av gojans nuvarande ägare har en resa inplanerad till måndag nästa vecka (det var därför det var möjligt med Stockholm/Uppsala). Det visade sig dock att ägaren även kommer passera Örebro på sin resa mot slutdestinationen och ägaren kommer därför åka förbi mig med gojan på vägen. Ibland ska man ha lite extra tur :-) Jag får äntligen hem en kompis till min ensamma goja och letandet är över! 

Mvh/Animallover_1984

352
269
Animallover_1984:
Nu är han här :-)

Han visslar för fullt och den andra gojan (som jag haft sedan tidigare) svarar ibland med ett lite lågmält "tuut". De sitter i olika rum eftersom den nya gojan måste gå igenom karantän innan de kan träffas, men de kan ju höra varandra, så söta :-) Hoppas så på att dessa båda ska finna varandra och bli goda vänner. Vill så gärna att de ska slippa leva ensamma och kunna busa med varandra på klassiskt vitbuksvis (=brottas lite som hundar). 

Min goja sedan innan (Svarthuvad Vitbukspapegoja)   Nya gojan (Rosthuvad Vitbukspapegoja)
    
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild