Hur ofta matar ni era ormar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

273
3
117:

@stumpwen

Det är lite svårare här i Skåne iaf, jag har ring jätte många som jag känner, sedan så har jag bett mina kompisar att kolla om dem kan hitta något och dem känner jätte många inom hobbyn då dem är rätt så länge i hobbyn.

@Xardas

Som sagt så bor jag i Skåne och Stockholm ligger för långt bort men tack för tipset, för nån dag sen så hörde en kille av sig som säljer 250grams råttor, 130kr för kilot, vilket betyder att 4 råttor kostar 130, men jag har råttor för tillfället, köpte 13 st förra veckan, ska nog köpa dessa också 1 kg, det ska räcka för 4 månader.

Mvh Dragon


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

DragonEmperor du får köpa på dig en del på expo syd om du ska dit. :)


6
0
Hillside:

DragonEmperor

Jag köper upp mig på Expo Syd från en kontakt runt Helsongborgs-trakten.

Jag brukar köpa 2-400g.


273
3
117:

@anders och @Hillside

För köpa en massa på EXOP SYD, men jag köpte 4 250 grams för nån dag sedan ;)

Mvh Dragon


83
6
Pytonjocke:

jag matar mina kp med 250-300g rottor var 14e dag :)


72
0
Kemter:

Ang. detta: Ska hämta en kp på tisdag, som bara äter möss och inte råttor. >En tanke runt detta när ormen är liten: Istället för att köra fuzzies mus, vrf inte köra på rättpinkis? Är enligt vad jag läst i ungefär samma storlek? Så slipper man ju pga detta ge ormen flera byten... Var en tanke bara :)


83
6
Pytonjocke:

lika emkelt att mata med 2 st möss var annan vecka isfl .. och billigare tror jag..
har matat mina med dubbla möss förut och det har gått bra. tipps köp mat på messor eller beställ på nätet lokala djur handlare är dyrast.


72
0
Kemter:

Tänkt mer på att störa djuret så lite som möjligt :) Är helt ny på reptliler, kanske inte är så farligt :)


83
6
Pytonjocke:

inte när det gäller matning sen för övrigt så behöver man inte störa dom mer än nödvändigt :)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild