Bygga om stort akvarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
22
Kimiko:
Hoppas denna tråd hamnar rätt nu.

Jag har ett stort hörnakvarium som jag vill bygga om till terrarium.

Förutom att jag måste fixa ventilationsgaller, är det något särskillt jag mpåste tänka på ?

Måtten på karet som nedan. (Lånad bild)


118
50
Berd:
Kimiko skrev:
Hoppas denna tråd hamnar rätt nu.

Jag har ett stort hörnakvarium som jag vill bygga om till terrarium.

Förutom att jag måste fixa ventilationsgaller, är det något särskillt jag mpåste tänka på ?

Måtten på karet som nedan. (Lånad bild)


Om det är ett glasakvarium så blir det väl klurigt att få den nedre luftventilationen? Beror förstås på vad du ska ha däri, luftfuktighet och temp osv. När jag byggde mitt terrarium så bad jag glasmästaren att borra hål i glaset för ventilation men det sprack så fick köra med plexiglas istället.

Lycka till!

42
22
Kimiko:
Berd skrev:

Om det är ett glasakvarium så blir det väl klurigt att få den nedre luftventilationen? Beror förstås på vad du ska ha däri, luftfuktighet och temp osv. När jag byggde mitt terrarium så bad jag glasmästaren att borra hål i glaset för ventilation men det sprack så fick köra med plexiglas istället.

Lycka till!


Jag tänkte ha vattenagam däri. En ensam hane :) Jag klurar på hur jag skall få till den nedre luftventilationen, och om inte det går, så kanske jag kan lägga ventilationsgaller där ramen på karet är ny. Det borde inte vara något bekymmer tror jag.

Skall ju dessutom ha vattendel  i nedre framkant av karet så det kankse inte blir så lyckat med ventilationshål just där.

5095
3865
Tropfrog:
Om du skall borra ventilation i den burken så använd sidorutorna. Den välvda är mycket känsligare och dyrare.

Egentligen tycker jag inte att det är en bra idé. Ett akvarium är byggt i mycket tjockare glas än terrarium. Om det är tätt kan du nog sälja det begagnat för mer än vad ett nytt terrarium kostar. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild