Köpa grodor - var?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Jakortin:
hej alla! 
Mör ny till grodor, och finner knapphändig information när jag försöker googla. Är intresserad av att skaffa mig Phyllomedusa bicolor och/eller §Lepidobatrachus laevis.
går dessa att få tag på i Sverige, kan man köpa på postorder och isåfall vart?
tacksam för tips och info från er erfarna :)

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Jakortin skrev:
hej alla! 
Mör ny till grodor, och finner knapphändig information när jag försöker googla. Är intresserad av att skaffa mig Phyllomedusa bicolor och/eller §Lepidobatrachus laevis.
går dessa att få tag på i Sverige, kan man köpa på postorder och isåfall vart?
tacksam för tips och info från er erfarna :)

Man kan inte bara beställa på posten som med spindlar och sånt. Vet ej några uppfödare med det mesta går att hitta på mässor och sånt, och du kanske kan kolla efter någon som kan ta med från Hamm (en mässa i Tyskland som är mycket större än de i Sverige) eller rent av åka dit själv.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jakortin skrev:
hej alla! 
Mör ny till grodor, och finner knapphändig information när jag försöker googla. Är intresserad av att skaffa mig Phyllomedusa bicolor och/eller §Lepidobatrachus laevis.
går dessa att få tag på i Sverige, kan man köpa på postorder och isåfall vart?
tacksam för tips och info från er erfarna :)


P.bicolor tror jag kan vara svårare, och dyrare att få tag på. L.laevis har funnits ett par gånger till salu hos t.ex. Herpers Choise i Uppsala.
Det är ju väldigt olika grodor dock, och det kanske finns lättare arter att få tag på som passar dig?

Korallfingergrodor (Litoria caerulea) är en av de vanligare om du vill ha stora lövgrodor.
Vill du ha vattenlevande så är väl Xenopus laevis säkerligen lättare och billigare att få tag på.

Som redan nämnt, så är det inget du kan få i brevlådan, utan du får ta dig till någon köp & sälj-mässa, åka till någon butik eller hitta någon privatperson som säljer under "Köp & sälj"-sektionen.

49
47
Dangernoodle:
Herpers Choise har inne en Lepidobatrachus laevis just nu.

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
bicolor kan du säkert få på SDS Groddag. Men då måste du anmäla interesse i föreväg.

5088
3861
Tropfrog:
Aneides skrev:
bicolor kan du säkert få på SDS Groddag. Men då måste du anmäla interesse i föreväg.


Fast nu gällde frågan Phyllomedusa bicolor, inte phyllobates bicolor som man skulle kunna hitta på SDS Groddag.

Mvh
Magnus 

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Oops...:-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild