Forumkategorier & underkategorier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Har fått en del förslag från en del personer om att dela in forumkategorierna i subkategorier, samt ett par extra kategorier som kan behövas.

Kan börja med de kategorierna som jag anser bör läggas till. Kom gärna med feedback om det verkar vettigt, eller om det bör vara annorlunda.

EVENTUELLT NYA FORUMKATEGORIER:
* Resemål & exkursioner
* Spindlar & arachnider (Uppdelat från "Spindlar & andra terrariedjur")
* Insekter (Uppdelat från "Spindlar & andra terrariedjur")
* Övriga terrariedjur (Uppdelat från "Spindlar & andra terrariedjur")

Är det några kategorier utöver dessa som ni hade önskat? Är det bra med en uppdelning av Spindlar och insekter?

 

UNDERKATEGORIER:
Har som sagt fått in en del förslag på att dela in forumkategorier i underkategorier. Vissa indelningar kan vara bra, men risken att man får svårt att veta vart man ska lägga en tråd. Det finns självfallet fördelar med det också, då det blir lättare att hitta de trådar som är intressanta.

Exempel 1:
Om man har kategorin "Ödlor" indelat i "Agamer", "Varaner" etc, och någon vill skapa en tråd med frågan "Hur skiljer sig beteendet mellan skäggagamer och taggsvansvaraner?". Var ska då denna tråd ligga någonstans?

 

Ett förslag på indelning skulle isåfall kunna vara:

Ödlor
     - Agamer
     - Geckoödlor
     - Kameleonter
     - Leguaner
     - Skinkar
     - Varaner
     - Övriga ödlor

Ormar
     - Boa & pytonormar
     - Giftormar
     - Snokar
     - Övriga ormar

Groddjur
     - Grodor & paddor
     - Salamandrar
     - Övriga groddjur

Sköldpaddor
     - Landsköldpaddor
     - Sumpsköldpaddor & vattensköldpaddor

 

Kan inte komma på någon logisk indelning av "Förslag till sidan", "Mässor", "Frågor & hjälp", så det kommer förmodligen isåfall vara enbart en del av kategorierna som har underkategorier.

Vad tycker ni själva rent spontant med underkategorier i forumet? Blir det krångligt?

 

 

 


104
29
Amandarinen:

Jag tycker det låter bra! Om inte annat kan du ju ha en liten prövotid på det och sen lägga in ett röstalternativ om vilka som tyckte det var bättre med det gamla eller nya! :D


39
10
R3P71LN03RD:

Håller med. Det låter bra! :)


29
7
Patrulk:

De nya forumkategorierna tyckte jag lät genomtänka och bra.

Däremot är forumet fortfarande ganska litet och jag undrar om det inte kan bli lite "öde" i vissa forum om man
delade upp det enligt förslaget.
Just nu känns det som det snittar mellan 1 och 5 aktiva trådar/forum/dag så än sålänge är det inga problem att överblicka :)
Sen när forumet växt till sig lite tror jag däremot underkategorier är helt rätt väg att gå,minskar röran och hjälper folk med specifika intressen att hitta rätt trådar.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Tycker att underkategorier verkar bara bökigt, lite väl över arbetet faktiskt. 

Det sämsta man kan göra är att dela upp precis allt så mycket som det går för det resulterar bara i att folk lägger frågan i fel underkategori och det blir bara extra jobb att flytta det osv. Tycker forumet funkar helt utmärkt nu, enkelt och bra 


229
124
CJBReptiles:

Håller med Patrulk och tenebrosa.


340
91
Copa:

Håller med tenebrosa, det fungerar bra som det är


1662
779
fluffis:

Jag håller också med Patrulk och tenebrosa.


269
60
Jonas:

jag gillar INTE underkategorier då det gör så denna sida blir precis som reptisite och andra sidor. tycker det är kul att trycka in och läsa lite om alla möjliga djur. sen även som föregående talare har sagt tror vissa forum kommer bli öde som även det är på dom andra sidorna^^


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Kanske är bäst att hålla sig utan underkategorier just nu då, åtminstone till forumet har blivit mera aktivt.

Känns de eventuella nya kategorierna befogade? "Resemål & exkursioner" kan jag personligen tycka vara rätt bra, då vi haft ett gäng intressanta trådar och jag vet flera medlemmar här på sidan som gör en hel del intressanta resor för att hitta herptiler, spindlar och insekter.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild