Mitt ägg kläcktes

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
0
Relaxxarn:

Min leopardgecko bebis Kläcktes igår. Vill veta föda och hur stora och för hur länge, ofta  mvh Mattias 


150
90
HameFall:

WOW har du inte haft flera månader på dig att fixa fram den här informationen???

men aja, titta på www.youtube.com/watch?v=KDtwtl2F7-0


21
0
Relaxxarn:

Jo men har inte sätt info om storlek och så på föda. Sen är du den första som svara på mina senaste 3 inlägg??-


31
6
slowfox64:

Jag fick en liten Leo i pressent för något år sen och hon plockade kackelacks nymfer och mjölmask Like a Boss.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Dubia och syrsor är bra foder. Lättast är att prova mata varje dag, och se ifall de är intresserade. Annars kan du dra ner på hur ofta. Se till att slänga på kalk och vitaminer någon gång i veckan med.

Vad gäller storleken, så brukar man säga att foderdjuret inte ska vara större än det är brett mellan ögonen på geckon om jag inte missminner mig.


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Som anders sa är det storleken mellan ögonen på geckon man brukar gå på när man väljer storlek på bytesdjuren, jag brukar mata med minisyrsor första veckorna. Se till att kalka också! Nu kändes det som jag upprepade ditt svar Anders men men :) Lycka till!


21
0
Relaxxarn:

Kollade efter mini syrsor men ingen har :/ och såg en video på en uppfödare han matade med små mask?? Funkar det bra?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Du kan säkert beställa minisyrsor från t.ex. Söderhamns reptilfoder (Cobra_84 här på sidan), eller cricket express.

Mask kanske kan fungera, men inget jag själv har provat.


21
0
Relaxxarn:

Ska kolla upp det :) tack

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild