Repticam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:
SooooOooooo... 

Vi har länge funderat kring vad våra Phelsuma-par hittar på under tiden vi inte är hemma. När vi väl är hemma så är de väldigt passiva och gömmer sig mest i bamboo träsket.

I helgen köpte vi en MyDlink wi-fi kamera och hängde upp. Det var nog det bästa vi har gjort på länge! Så jäkla kul och intressant att se vad djuren hittar på för bus.

Så här ser det tydligen ut när någon kommer in i rummet:

www.dropbox.com/s/cj8wugyttcnydy7/Run%21.mp4?dl=0

Kan varmt rekommendera att fixa en om du är nyfiken på vad dina djur gör när du inte är där.

Mvh
Niklas

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Har en kamera på min skäggis Igge här hemma! :)



281
366
Cartaq:
Jag kollar runt på liknande alternativ, men där man kan ha kameran invändigt och köra tre stycken på samma lina.
Är det någon form utav inspelning ni kör eller är det bara live?

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:
Cartaq skrev:
Jag kollar runt på liknande alternativ, men där man kan ha kameran invändigt och köra tre stycken på samma lina.
Är det någon form utav inspelning ni kör eller är det bara live?


För vår del är det live med 24h lagring tror jag. Dlink har olika abonemang beroende på hur länge man önskar ha lagring. 24- 1 vecka. Vi har inte testat det än, och vi kör gratisabonemanget (24h). Vi kan koppla upp flera kameror till nätverket och se alla i appen.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Cartaq skrev:
Jag kollar runt på liknande alternativ, men där man kan ha kameran invändigt och köra tre stycken på samma lina.
Är det någon form utav inspelning ni kör eller är det bara live?



Har bara live just nu. Kan trycka in ett minneskort i kameran om jag önskar spara på inspelningen.

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:
Jag kollade lite närmare på vårt. Gratisabonemanget har 24h molntjänst och lagring. Efter 24h försvinner klippen. 

Detta var dagens stora händelse: www.dropbox.com/s/8j5c6shxt9oxozs/37274412_2019-05-14_11-38-42.mp4?dl=0

Oerhört kul att titta igenom arkivet! Kan varmt rekommenderas till er som alltid funderat på en övervakningskamera. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild