Några frågor kring att bygga om möbler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
2
OscarGrahn:
Som Rubriken lyder så har jag några frågor gällande när man bygger om vanliga möbler så som Skänkar och hyllor till terrarier.
1. Hur många/var ska jag sätta ventilationen.
2. Är det något som jag absolut inte ska använda
3. är det något viktigt som jag behöver tänka på?

129
114
kekke:
OscarGrahn skrev:
Som Rubriken lyder så har jag några frågor gällande när man bygger om vanliga möbler så som Skänkar och hyllor till terrarier.
1. Hur många/var ska jag sätta ventilationen.
2. Är det något som jag absolut inte ska använda
3. är det något viktigt som jag behöver tänka på?


För att göra det enkelt. gör det inte. 
Massa krångel och betydligt enklare att få det snyggt och bra genom att bygga det helt från början, så slipper du kompremisser och annat bök. 

378
340
Silvetaz:
OscarGrahn skrev:
Som Rubriken lyder så har jag några frågor gällande när man bygger om vanliga möbler så som Skänkar och hyllor till terrarier.
1. Hur många/var ska jag sätta ventilationen.
2. Är det något som jag absolut inte ska använda
3. är det något viktigt som jag behöver tänka på?



Jag håller inte med Kekke här.

Vissa möbler funkar alldeles utmärkt att bygga terrarier av. jag har tex ett gammalt TV skåp från ikea som jag byggde om till terrarier, det enda jag gjorde var att byta bakstycket mot en plywood skiva och sen måla samt montera glas i princip.

1. Ventilation precis som alla andra terrarier 2-4% av total väggarea på varje sida.
2. Bäst är möbler i rent trä, dvs inte faner och spånskiva.
3. fuktsäkra ordentligt sen är det bara att köra i min mening.

5
2
OscarGrahn:
Silvetaz skrev:



Jag håller inte med Kekke här.

Vissa möbler funkar alldeles utmärkt att bygga terrarier av. jag har tex ett gammalt TV skåp från ikea som jag byggde om till terrarier, det enda jag gjorde var att byta bakstycket mot en plywood skiva och sen måla samt montera glas i princip.

1. Ventilation precis som alla andra terrarier 2-4% av total väggarea på varje sida.
2. Bäst är möbler i rent trä, dvs inte faner och spånskiva.
3. fuktsäkra ordentligt sen är det bara att köra i min mening.


Okej tack, hittade nämligen en skänk som var jäkligt snygg och tillräckligt stor för att gör två terrarier utav så behövde lite tips så tack och bock 

206
224
Danne72:

378
340
Silvetaz:
Jag har byggt ett terrarie av nedan möbel, markör TV skåp. Funkade ypperligt, tog helt enkelt bort dörrarna och hyllorna, byte till en plywood skiva i bakstycket och satte dit botten och toplist av plywood att fästa glasen i.



281
366
Cartaq:
Tänkte lägga upp en byggtråd framöver, men jag kan smygstarta lite här med mitt senaste projekt. Nedre sektionen, stommen och avlastningarna är byggt utav Lack tv bänk från ikea.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild