projekt - Kaj (våran cyclura cornuta)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

150
13
Hillmans:

Han som kommer vara i terrariet. Hornen har börjat växa på nosen! :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Söt liten krabat :) Ska bli kul att följa bygget.


268
19
Iguania:

Det är riktigt intressanta ödlor. Såg ett par när jag var på djurparken i Dominikanska Republiken. Tyvärr inte i det vilda för vi var aldrig i inlandet eller södra delarna där de var som vanligast. Terrarie kommer säkert bli perfekt, han får ju utan tvekan mycket utrymme att röra sig på. För de blir väl runt 1 och en halv meter?


150
13
Hillmans:

ja han är hur charmig som helst! de blir ju inte riktigt så långa som man tror. han kommer att bli ca 1,20 och kanske 1,30 om man har tur. sen kan han ju komma att väga upp emot tio kilo=) jag tror det är storleken på dem som lurar en lite med deras längd =)


150
13
Hillmans:

då vart de väggar uppe. dottern ville också gärna vara med på bild =)


276
118
Maqea:

Haha, du har mer än en "ödla" alltså ;)  . Charmtroll båda två.


Intressant bygge att följa. Jag är nyfiken - Hur tänker du göra botten i terrariet? Jag har sett skräckexempel på folk som byggt direkt på parketten och fått hemska fukt/mögelskador.


47
0
Vildlaxen:

Snyggt!


Medlem i SHF
537
749
Patch:

Ser ut att bli riktigt stort!

Hur ska väggen klara fukten? blir den skyddad på nå sätt? Kommer de komma en skiva där så småning om eller?  Vad blir det för fuktspärr på golvet och vilket substrat blir det? :)

Vad är lyckan längst golvet till? Finns de inte risk för ett kalldrag via den?

Massor med frågor här... kommer bli grymt att följa den här tråden!

 

MvH Alex


150
13
Hillmans:

då vart snart golvet klart. nu är vi nästan halvvägs (hoppas vi=))


150
13
Hillmans:

patch: nu vill vi inte låta dryga men vi vill ju inte avslöja våra planer =))

 

vi vet inte riktigt hur slut resultatet kommer att bli än men tanken men luckan är väl mest för att vi senare funderar på att skaffa honor och bygga till lite väggar så att kaj kan gå in till dem under parning och så att de har större yta att röra sig på men sen också så att vi ska kunna stänga när honorna är befruktade så de inte blir stressade utan kan vara ifred =))

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild