Aggressiv boa och han äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Krille96:
Skulle mata min boa idag, han gav ett varningsbett mot råttan och sen bara ringla iväg, vad kan det betyda?

273
185
peter68:
Ny boa? I så fall, ge den tid och prova igen om en vecka.

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
Krille96 skrev:
Skulle mata min boa idag, han gav ett varningsbett mot råttan och sen bara ringla iväg, vad kan det betyda?


Det betyder att den inte vill äta :-) vad anledningen till det är kan man diskutera. Stress brukar vara vanligt.. Fel miljö, fel temperatur , fel foderdjur, kallt foder osv osv... Anledningarna kan vara väldigt väldigt många! 

Men ofta ligger felet i miljön, alternativt stressad orm.

5
0
Krille96:
Jonas_ skrev:


Det betyder att den inte vill äta :-) vad anledningen till det är kan man diskutera. Stress brukar vara vanligt.. Fel miljö, fel temperatur , fel foderdjur, kallt foder osv osv... Anledningarna kan vara väldigt väldigt många! 

Men ofta ligger felet i miljön, alternativt stressad orm. 


Har haft han i en vecka nu, ska snart flytta in i sitt nya terrarium, bor just nu i en större plastlåda, kan de va därför han känner sig stressad eller liknande?

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
Krille96 skrev:


Har haft han i en vecka nu, ska snart flytta in i sitt nya terrarium, bor just nu i en större plastlåda, kan de va därför han känner sig stressad eller liknande?


Antagligen därför ja :-) jag brukar vänta ett par veckor innan nytillkomna erbjuds mat, brukar fungera bättre då än första veckan eller veckorna. 

Många ormar kan ta många veckor eller månader på sig att acklimatisera sig till nya miljöer.

Vad menar du med aggressiv förresten? Du skulle antagligen kunna byta ut aggressiv mot rädd eller stressad :-) 

5
0
Krille96:
Jonas_ skrev:


Antagligen därför ja :-) jag brukar vänta ett par veckor innan nytillkomna erbjuds mat, brukar fungera bättre då än första veckan eller veckorna. 

Många ormar kan ta många veckor eller månader på sig att acklimatisera sig till nya miljöer.

Vad menar du med aggressiv förresten? Du skulle antagligen kunna byta ut aggressiv mot rädd eller stressad :-) 

Kan va så att den vart rädd eller stressad

273
185
peter68:
Krille96 skrev:


Har haft han i en vecka nu, ska snart flytta in i sitt nya terrarium, bor just nu i en större plastlåda, kan de va därför han känner sig stressad eller liknande?


Min erfarenhet är att det är det. I mitt fall så väste ormen åt bytet. När den väl högg var det mer en stångning än bett. Ny omgivning. Stress. Otrygghet.

Jag rekommenderar alltid denna sida: www.animalsathome.ca/boa-constrictor-feeding-chart/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild