Tribolonotus Gracilis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
RoseJam:
Hej, undrar om det är någon här som har en tribolonotus gracilis? Är väldigt intresserad av att skaffa ett par eller bara en och vill hitta så mycket fakta som möjligt men även tips från folk som är erfarna av dem eller iaf har haft de. Är jätte tacksam för all erfarenhet eller information jag kan få så jag har minst risk för misskötsel och inte spontant ger mig in i något jag sedan inte kan ångra! :)

118
50
Berd:
RoseJam skrev:
Hej, undrar om det är någon här som har en tribolonotus gracilis? Är väldigt intresserad av att skaffa ett par eller bara en och vill hitta så mycket fakta som möjligt men även tips från folk som är erfarna av dem eller iaf har haft de. Är jätte tacksam för all erfarenhet eller information jag kan få så jag har minst risk för misskötsel och inte spontant ger mig in i något jag sedan inte kan ångra! :)

Jag har ett par. Dom går i ett 100x50x50. Dom ska ha väldigt fuktigt så spraya några gånger om dagen så det blir 80-100%. Dom vill ha ganska svalt men gärna något ställe att värma sig på. En värmematta funkar bra. Mina gräver ner sig ibland så ha mycket substrat, gärna fuktig jord eller torv. Många gömställen behövs! Minst 4 stycken och en bakgrund om du vill. Dom giklar att bada så ha en stor låda eller vattendel med rent vatten, med vattenfilter. Då slipper du byta vattnet lika ofta och det hålls hela tiden i rörelse. Ha många växter, helst riktiga så dom känner sig säkra. Mina är väldigt skygga och äter inte från pincett, så jag har en skål mjölmask och frigående syrsor i terrariet. Pudrade med vitaminer och mineraler så klart! Det tråkiga med denna arten är att dom är så skygga och mestadels håller sig gömda hela dagarna, annars ser dom ju väldigt, väldigt fräcka ut tycker jag! Detta är en ganska svårskött och dyr art så tänk igenom det noga, lycka till.

84
66
Nina_Fiji:
Det är en fantastisk ödla. Jag har märkt att ju fler gömställen dom har ju mer ser du dom. Minna gillar att klättra oxå så ha många lager i terrariumet inte bara på marken. Och mycket växter. 

10
3
grapne:
Håller med ovanstående. Ju mer gömställen ju mer är de framme. Jag ser mina dagligen. Ibland på marken, ibland bland grenarna
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild