Öby kulle

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

102
100
jonnyake:
Hej på er!

Våren har börjat göra entré på allvar här i södra Dalarna och suget att börja ge sig ut i fält har suttit i sen nyår!

Jag har i flera år varit sugen på att se ormarnas parningscirkus och nu är det fasen dags! Jag känner tyvärr inte till några riktigt säkra platser här runt Ludvika där jag bor, så jag funderar på att ta med mig grabben till Öby kulle om vädret passar i helgen. Men, är det för tidigt? Finns det någon här på forumet som besöker området ofta och kan ge mig en liten hint? Det är ju trots allt en bit att åka.

Tack!

Med vänliga hälsningar Jonny

40
43
Kulla:
För tidigt för parning eller menar du om dom kommit fram? 

Mvh 

102
100
jonnyake:
Att dom har kommit fram tvivlar jag inte på, så det är parningen jag frågar efter :)

Mvh Jonny

16
11
thonybj:
Var uppe vid Öby kulle igår och såg 1 huggorm och 4 snokar. Lite tidigt än så länge, men om vädret håller i sig med värme så skulle jag tippa på ca 14 dagar.

Thony

102
100
jonnyake:
Tack Thony! Ditt svar är guld värt. Om du har vägarna förbi igen och ser att det börjar bli mer livat får du gärna skicka ett pm eller skriva här i tråden.

Trevlig helg!

Mvh Jonny

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Hej,

Jag har nära dit och far dit så fort jag har tid en solig dag.
Förra helgen såg jag en snok och åtta huggormar.

Det dröjer nog till åtminstone mitten av april innan snokarna kommer ut i större antal.

/Andreas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild