Fuktspärra MDF-terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
neaoand:
Hej! 
Har beställt ett stort terrarium i MDF. Har senare fått höra att MDF inte är särskilt vattentåligt och man måste vara noga med att fuktspärra, annars kan träet svälla och "sacka ihop". Har lackat det en gång med båtlack från biltema, räcker detta? Håller i samma veva på att bygga en bakgrund i frigolit som jag nu tänkte lacka med epotex akvarielack. Skulle det eventuellt vara en bra idé att stryka ett lager epoxy-lack invändigt i terrariet också? Får lite panik över att hela bygget ska svälla upp och rasa ihop, haha ;)
Det ska bo en kungspyton i terrariet, så det ska inte vara överdrivet fuktigt där inne, men ändå. Tacksam för alla svar jag kan få!

62
31
kreatur:
neaoand skrev:
Hej! 
Har beställt ett stort terrarium i MDF. Har senare fått höra att MDF inte är särskilt vattentåligt och man måste vara noga med att fuktspärra, annars kan träet svälla och "sacka ihop". Har lackat det en gång med båtlack från biltema, räcker detta? Håller i samma veva på att bygga en bakgrund i frigolit som jag nu tänkte lacka med epotex akvarielack. Skulle det eventuellt vara en bra idé att stryka ett lager epoxy-lack invändigt i terrariet också? Får lite panik över att hela bygget ska svälla upp och rasa ihop, haha ;)
Det ska bo en kungspyton i terrariet, så det ska inte vara överdrivet fuktigt där inne, men ändå. Tacksam för alla svar jag kan få!

Jag skulle nog måla 2 lager minst.. 

3
0
neaoand:
Med epoxy eller båtlack? 

62
31
kreatur:
[quote=neaoand]Med epoxy eller epoxy :)

3
0
neaoand:
kreatur skrev:
[quote=neaoand]Med epoxy eller epoxy :)

Okej, tack! :)

10
0
MinionNr4:
Vilken båtlack använde du? :) och har ni tips på vart man hittar prisvärd epoxy?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild