Köpa insekter på nätet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
Hejsan

Är dag för att köpa fler insekter, så jag undrar vilket är det bästa stället online att köpa insekter, 
Är ute efter dubia kackerlackor och syrsor .

Tack i för hand

143
154
TerraBygg:
Hallengren skrev:
Hejsan

Är dag för att köpa fler insekter, så jag undrar vilket är det bästa stället online att köpa insekter, 
Är ute efter dubia kackerlackor och syrsor .

Tack i för hand




www.facebook.com/foderkallaren/

5099
3873
Tropfrog:
Cricketexpress. Svenskodlat med ekologisk föda. Lite dyrare, mycket bättre.

Mvh
Magnus

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
Hallengren skrev:
Hejsan

Är dag för att köpa fler insekter, så jag undrar vilket är det bästa stället online att köpa insekter, 
Är ute efter dubia kackerlackor och syrsor .

Tack i för hand


reptilgrottan.se/

5099
3873
Tropfrog:
Kent är alltså ägaren till reptilgrottan. Kanske kan vara bra att vara tydlig på den punkten?

Mvh
Magnus 

40
43
Kulla:
Tropfrog skrev:
Kent är alltså ägaren till reptilgrottan. Kanske kan vara bra att vara tydlig på den punkten?

Mvh
Magnus 


Till vilken nytta? Dom andra som tipsar om exempelvis cricketexpress skriver inte vem ägaren så varför ska Kent göra det? 

Mvh 

5099
3873
Tropfrog:
Kulla skrev:


Till vilken nytta? Dom andra som tipsar om exempelvis cricketexpress skriver inte vem ägaren så varför ska Kent göra det? 

Mvh 


Jo, det skall jag tala om för dig min vän. Det är väldigt stor skillnad när en nöjd kund rekommenderar en säljare hen har goda erfarenheter av och en säljare som rekommenderar sig själv. Den första gör det inte i egenintresse medan den senare gör det. Den första kanske har erfarenhet av mer än en säljare att jämföra med medan den senare kanske inte har erfarenhet av en enda säljare att jämföra med. Ser du skillnaden?

Inget fel att rekommendera sig själv och sina produkter. Men är vettigt att vara tydlig med att man är ägare så att kunden kan se skillnad på reklam och konsumentupplysning.

För sakens skull......Det var jag som skrev cricketexpress. Ägaren heter Hans Vissner. Jag har inget med hans företag att göra. Men jag vet många som är mycket nöjda med hans leveranser, däribland universeum.

Mvh
Magnus

40
43
Kulla:
Tropfrog skrev:


Jo, det skall jag tala om för dig min vän. Det är väldigt stor skillnad när en nöjd kund rekommenderar en säljare hen har goda erfarenheter av och en säljare som rekommenderar sig själv. Den första gör det inte i egenintresse medan den senare gör det. Den första kanske har erfarenhet av mer än en säljare att jämföra med medan den senare kanske inte har erfarenhet av en enda säljare att jämföra med. Ser du skillnaden?

Inget fel att rekommendera sig själv och sina produkter. Men är vettigt att vara tydlig med att man är ägare så att kunden kan se skillnad på reklam och konsumentupplysning.

För sakens skull......Det var jag som skrev cricketexpress. Ägaren heter Hans Vissner. Jag har inget med hans företag att göra. Men jag vet många som är mycket nöjda med hans leveranser, däribland universeum.

Mvh
Magnus


Ser fortfarande inte anledningen att skriva ut att man är ägare till företaget man tipsar om. Helt orelevant , då får man helt enkelt fråga om man är nyfiken på vem ägaren är och hur hans sista bokslut ser ut. Hur folk marknadsför sig angår varken dig eller mig. Man kan med en enkel sökning här på TD bla söka sig till information om diverse fodersäljare. 


MVH 

117
99
Lancehead:
Hans Visser har sålt Cricket Express.

5099
3873
Tropfrog:
Kulla skrev:


Ser fortfarande inte anledningen att skriva ut att man är ägare till företaget man tipsar om. Helt orelevant , då får man helt enkelt fråga om man är nyfiken på vem ägaren är och hur hans sista bokslut ser ut. Hur folk marknadsför sig angår varken dig eller mig. Man kan med en enkel sökning här på TD bla söka sig till information om diverse fodersäljare. 


MVH 


Och jag ser en anledning att vara tydlig med vem man är när man skriver på ett forum om sitt eget företag eller sina egna produkter. 

När det gäller tryckt media så är det tillochmed lag på att det tydligt skall framgå vad som är reklam och vad som är redaktionellt material. Däremot finns det ingen lag som säger att man skall visa sin senaste bokslut i reklamen. Att du tar upp det som exempel är bara fånigt. Vill man se ett företags senaste bokslut så är det offentlig information som går att få från skatteverket, från upolysningstjänster på nätet eller via företaget själv.

Se där, vi har åter igen olika åsikter. Inget att göra åt. Inte mycket lönt att diskutera mer. Jag önskar dig en fin kväll 

Lancehead skrev:
Hans Visser har sålt Cricket Express.


Sedär ...inte för att jag anser det viktigt iom att ingen representant för cricketexpress förekommer i tråden, vad jag känner till.

Han står fortfarande som ägare på hemsidan under "om oss"


Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild