Spindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

264
125
Bildpunkt:

Tycker vi verkar vara ett par som håller på med spindlar här.

Så berätta gärna lite om hur länge ni hållit på och vad ni har eller om det finns något annat av intresse? :)

 

Jag har min samling på presentationen, tänkte lägga upp lite bilder när jag får tid över :)

Min fru köpte våran första spindel på mässan i Solna förra året sedan dess har det blivit lite fler :P


24
3
Flouken:

Jag har hållt på med fågelspindlar nu i ca 3 år. Jag har G. Rosea hane / hona, B. albopilosum, 3 st pulchra slings, 2 st versicolor slings. Men kommer skänka Roseorna och Albopilosum och behålla resten. Avecklar min hobby för spindlar sakta men säkert. Har fått mer intresse för kungspyton :-) Får se sen om jag behåller pulchra och versicolors.


2
0
john_franzen:

Kul att vi är några som hushåller dessa underbara hårbollar=)


Jag har hållt på med fågelspndlar i ca 5-6 år. Föredrar Theraphosa sp och Lasiodora sp då dessa är extremt matglada och de brukar även sitta framme så man ser dem. Har haft ett uppehåll från hobbyn i ca året men är tillbaka nu=)

har en lista på min presentation om vad jag har hemma.

//John


366
156
Linus:

Jag skaffade min första spindel i mars i år! Det är en 1.0.0 Chromatopelma cyaneopubescens som växer och frodas i sitt terrarium i Småland :)

Jag blev såklart jättepeppad på att skaffa fler arter, och har så smått siktat in mig på Brachypelma emilia. Just nu är dock siktet främst inställt på Morelia viridis, som är en ormart jag velat ha sedan jag först upptäckte hur underbara dessa djur är :)


264
125
Bildpunkt:

Ok :)

Vi har hållit oss till amerikanska arter än så länge då vi har en dotter på två år.

Blivit rätt många trädlevande på senaste tiden men skulle vilja ha lite fler marklevande. Xenesthis immanis är en som förmodligen kommer införskaffas i år :)


20
24
reptilen81:

Detta e va jag håller för tillfället :)

 

0.0.1 Acanthoscurria Brocklehursti 

0.0.1 Acanthoscurria Geniculata 

0.1 Brachypelma Emilia 

0.0.1 Brachypelma Smithi 

0.0.1 Grammostola Pulchra 

0.0.1 Grammostola Rosea 

0.0.2 Lampropelma sp Borneo Black 

0.0.1 Lasiodora Parahybana 

0.0.1 Poecilotheria Metallica 

0.1 Poecilotheria Striata 

0.0.1 Poecilotheria Smithi

0.0.3 Haplopelma Lividum


1
0
Lusinta:

Skulle vilja hålla på med spindlar då jag tycker att dem är fina och farsinerande att titta på. Men tyvärr kan jag bara se dem på ett litet av stånd då jag har spindelskräck men det börjar bli bättre- Skulle vilja bli av med det helt så man hade vågat hålla i en. I år var det första gången som jag kunde titta på dem på nära håll. Har ni några bra tips att bli av med spindelskräcken. Jag har sagt till mig själv att jag skall bli av med den men behöver lite hjälp på traven.


366
156
Linus:

Jag hade också en ganska stark spindelfobi tidigare, och det var faktiskt just därför jag skaffade min första spindel!
Min fobi lugnade ner sig direkt efter att jag packat upp spindeln, och nu har jag till och med lyckats övermanna min rädsla och hållit i en av mina spindlar :)
Dock så tycker jag av någon anledning fortfarande att svenska spindlar är obehagliga.. Dock inte alls på samma nivå som innan jag skaffade fågelspindlar.


158
19
Johanon:

Chromatopelma cyaneopubescens

Poecilotheria regalis

Grammostola rosea

Xenesthis immanis 

Nhandu chromatus


Dessa spindlar är det jag håller för tillfället, kommer k´bli fler framöver. :)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

någon som har 1.0 Aphonopelma seemanni till salu??

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild