Mässor om spindlar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
12
Aswedishtiger95:
Vi har ju reptilmässor och grodmässor runtom i Sverige.
Men finns det några mässor med specifik inriktning på spindeldjur och insekter?
Om det finns, vad heter dem och vart kan man hitta dem?

Tack på förhand <3

388
460
australis66:
Aswedishtiger95 skrev:
Vi har ju reptilmässor och grodmässor runtom i Sverige.
Men finns det några mässor med specifik inriktning på spindeldjur och insekter?
Om det finns, vad heter dem och vart kan man hitta dem?

Tack på förhand <3


Går du på en reptilmässa hittar du även spindlar, skorpioner, insekter och mycket mer. 
Någon för enbart spindlar har jag aldrig hört talas om. 

5097
3870
Tropfrog:
I allafall de mässor jag går på kallas för tropikmässor, inte reptilmässor. Det finns allt inom hobbyn terrariedjur och lite till.

Mvh
Magnus 

55
12
Aswedishtiger95:
Jo jag vet att det finns spindeldjur och insekter på väldigt många mässor. men jag skulle vilja se en mässa med större urval haha.

85
144
Avic:
Marbach i Tyskland har mässa med endast spindlar.

5097
3870
Tropfrog:
Hade efterfrågan varit större hade nog utbudet också varit större på mässorna. En speciell mässa för spindlar har inte utsikt att öka efterfrågan mer än marginellt. Däremot finns det en överhängande risk att utbudet minskar jämfört med en vanlig mässa. De säljarna som normalt har ett större utbud utöver spindlar riskerar att utebli.

Det som verkligen kan göra skillnad är att starta en intresseförening och aktivt utveckla den. När den är tillräckligt stor så kan man anordna träffar med någon föreläsning och säljbord. Det är på så sätt som pilgiftshobbyn växt sig stark i Sverige. Sds har skapat intresse för hobbyn och det har lett till Groddagar 2 ggr om året med ett fantastiskt utbud av grodor, till stor del från vanliga hobbyister som fött upp i sin källare.

Mvh
Magnus 

55
12
Aswedishtiger95:
Tropfrog skrev:
Hade efterfrågan varit större hade nog utbudet också varit större på mässorna. En speciell mässa för spindlar har inte utsikt att öka efterfrågan mer än marginellt. Däremot finns det en överhängande risk att utbudet minskar jämfört med en vanlig mässa. De säljarna som normalt har ett större utbud utöver spindlar riskerar att utebli.

Det som verkligen kan göra skillnad är att starta en intresseförening och aktivt utveckla den. När den är tillräckligt stor så kan man anordna träffar med någon föreläsning och säljbord. Det är på så sätt som pilgiftshobbyn växt sig stark i Sverige. Sds har skapat intresse för hobbyn och det har lett till Groddagar 2 ggr om året med ett fantastiskt utbud av grodor, till stor del från vanliga hobbyister som fött upp i sin källare.

Mvh
Magnus 


Tack för svaret! 

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
BTS Expo i London. 19 maj. Jag tänkte åka men ändrade mig eftersom jag inte håller på lika mycket längre.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild