Årsmöte i SkHF (Skånes Herpetologiska förening)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
Idag hade vi ett trevligt årsmöte på Malmö Museer med rundvanding "bakom kulisserna". Mycket spännande! 




Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Hej, 

 

Jag är en icke medlem (ännu) och har kikat lite på er hemsida, men vad jag saknar på sidan är information som lockar mig att bli medlem, det kanske står där någonstans, men jag hittar inget som säger mig varför jag och min dotter ska bli medlemmar i SkHF.

Enlighten me. 


Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
ZDC skrev:
Hej, 

 

Jag är en icke medlem (ännu) och har kikat lite på er hemsida, men vad jag saknar på sidan är information som lockar mig att bli medlem, det kanske står där någonstans, men jag hittar inget som säger mig varför jag och min dotter ska bli medlemmar i SkHF.

Enlighten me. 



Vi tar till oss Era synpunkter och ska absolut förbättra hemsidan vad gäller information!

På hemsidan nämns bl.a ”aktiviter”. Vi försöker annordna minst 2 exkursioner på vårkanten som medlemmarna kan delta i. En huggormsexkursion samt en snokexkursion. Då möts vi på plats och vandrar omkring i området och ser vad vi kan hitta. I våras hade vi perfekt väder och hittade flertalet huggormar och kom väldigt nära inpå dessa.

Andra aktiviteter är sommarfest där vi grillar, umgås och lär känna varandra. Vi har haft utställningar för allmänheten där medlemmar bidrar med sina djur. Inträdet till utställningen ger också lite ekonomi i kassan som medlemmarna senare kan få ta del av genom sponsrade resor till Terraristik-Hamm, Zoobesök mm. Årets årsmöte hölls på Malmö Museer där medlemmar fick följa med på en vandring bakom kulisserna i djuravdelningen. I September kommer vi göra en resa till just Terraristik-mässan i Hamm, Tyskland. (Om Ni Inter känner till Hamm sedan tidigare så är detta en av de stora köp- och säljmässorna i Europa). Senare under året har vi planerat in ett besök hos en privatperson som har 6 alligatorer och forskar kring dessa med Lunds universitet. 

Som medlem i SkHF blir Ni per automatik även medlemar i SHR, Sveriges Herpetologiska Riksförening. SHR är de som ansvarar för utgivandet av bl.a tidskriften ”Snoken”. SHR kan även bistå med hjälp gällande viktig dokumentation. Sist men inte minst har vi ju alla befintliga medlemmar. Det finns mycket kunskap och erfarenhet inom föreningarna och många att fråga om råd och tips. SkHF har en FB-sida samt en medlemschatt som används väldigt flitigt.

Vi hoppas innerligt att ni finner något som intresserar Er. Ni är mer än välkomna!

Mvh Niklas Leijon
Ledamot SkHF

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Väldigt bra och informativt svar, jag ska snacka ihop mig med dottern som är skyldig till att ha återupplivat min reptilhjärna och intresset för människor..  (kan ha blandat ihop orden där...)   

 

Det är nog intressant för henne att ta del av detta och vidga vyerna när det gäller herpetologin. 


Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
Absolut! Ni är som sagt mer än välkomna! SkHF har faktiskt ett bord/monter på lördagens Tropikmässa i Malmö. Hälsa gärna på om ni har vägarna förbi. Mässan öppnar kl 11 och stänger kl 16. Vill minnas att det kostar en hundring, 50 för barn. Stadiongatan 25. 

Länk: www.tropikmassan.se/

Mvh
Niklas

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
NellyNiklas skrev:
Absolut! Ni är som sagt mer än välkomna! SkHF har faktiskt ett bord/monter på lördagens Tropikmässa i Malmö. Hälsa gärna på om ni har vägarna förbi. Mässan öppnar kl 11 och stänger kl 16. Vill minnas att det kostar en hundring, 50 för barn. Stadiongatan 25. 

Länk: www.tropikmassan.se/

Mvh
Niklas


Vi kommer förbi, det är redan inplanerat ett besök på mässan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild