Värmekabel fråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Latitude:
Tjena,

Fick för mig att hoppa in i hobbyn igen men istället för kameleonter, anolisar, jungfrugeckos och madagaskar geckos så tänkte jag köra ormar. Alltid kört exo-tera burkar.

Fick först för mig att köra racksystem men insåg snabbt att det förstör hela känslan, kanske inte minst för ormen.

Bestämde mig för att bygga stapelbara terrarier istället och har löst alla detaljer med ventilation och ljussättning, men har fastnat på värmedelen.

vill ha värmekablar(har läst att de är bäst i ett träterrarie) men undrar om jag fäster dessa i botten med värmebeständigt tejp, vad lägger jag ovanpå dom (innan bottensubstratet läggs på)?

Super tacksam för alla svar.

378
340
Silvetaz:
Latitude skrev:
Tjena,

Fick för mig att hoppa in i hobbyn igen men istället för kameleonter, anolisar, jungfrugeckos och madagaskar geckos så tänkte jag köra ormar. Alltid kört exo-tera burkar.

Fick först för mig att köra racksystem men insåg snabbt att det förstör hela känslan, kanske inte minst för ormen.

Bestämde mig för att bygga stapelbara terrarier istället och har löst alla detaljer med ventilation och ljussättning, men har fastnat på värmedelen.

vill ha värmekablar(har läst att de är bäst i ett träterrarie) men undrar om jag fäster dessa i botten med värmebeständigt tejp, vad lägger jag ovanpå dom (innan bottensubstratet läggs på)?

Super tacksam för alla svar.


Personligen hade jag nog gjutit in dem om du ska använda värmekabel. Det sprider värmen långt mycket bättre på så vis.

Frigolitskiva, värmekabel och sen betong ovanpå.

2
0
Latitude:
Tack för svar! Intervjuade Hogga igår och fick en hel del svar :).

378
340
Silvetaz:
Latitude skrev:
Tack för svar! Intervjuade Hogga igår och fick en hel del svar :).



ja det var hoggan som fick mig att prova den lösningen till att börja med, helnöjd so far.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild