Terrariet fyllt med vatten..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

150
90
HameFall:

Jag har en dripper placerad på toppen av mitt exo terra så det droppar ner på en fikus som jag har i en kruka med en lerbotten på, för jag tänkte att man kan ha drippern stå igång över fikusen så min kameleont kan dricka från bladen och jorden till fikusen skulle suga upp allt vatten. Tyvärr så funkar min idé inte alls, fikusen suger inte åt sig vattnet för fem öre så jag har precis tömt mitt terrarium på typ 5 liter vatten (satt och skopade med deciliter mått, är för snål för att tömma allt och köpa nytt reptibark för 299kr.)

Någon som har förslag på hur jag ska lösa det?


6
0
freakmange:

 Vermikulit det suger ju fukt bra som fan =)

'


40
3
sandiz:

Då kameleonter ska ha hög fuktighet så gör de inget alls om barken är blöt de gör bara få de blir mer fuktighet i terrariet. För dropparen så ätt en mugg eller nä med en svamp i som gugger ut sig ganksa mycket av vattnet när de droppar ner och kommer de lite på baken gör de absolut inget.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Falskbotten, eller kanske lecakulor i botten och så kan du ju skaffa en hävert eller nått så löser det sig ganska lätt 


456
200
isdrake:

Jag vet inte vilka vattenmängder det rör sig om men en värmeslinga eller matta kan hjälpa att dunsta bort vattnet som hamnar på botten. Jag har slingor i botten på mitt regnskogsagvarium och jag måste vattna botten med vattenkanna dagligen för annars blir det snustorrt i substratet. ;P 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild