Större modulterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

107
203
wadsju:
Silvetaz skrev:


Hur var Bostik Aqua stopper? trögflytadende så det är lätt att pressa in plantsoil? Jag föredrar också plantsoil ärligt talat, mer homogent och verkar även hålla bättre i långa loppet.


Den va riktigt bra att jobba med , trögflytande och soilen fäste riktigt bra ! Precis jo det känns som det återstår att se hur det håller emot en trädlevande ödla haha

129
114
kekke:
wadsju skrev:


Den va riktigt bra att jobba med , trögflytande och soilen fäste riktigt bra ! Precis jo det känns som det återstår att se hur det håller emot en trädlevande ödla haha

Intressant! Har du möjlioghet att testa att måla en bit spåskiva eller liknade och se hur den mår av att ligga helt i vatten? 

107
203
wadsju:
kekke skrev:

Intressant! Har du möjlioghet att testa att måla en bit spåskiva eller liknade och se hur den mår av att ligga helt i vatten? 


Kan fixa det imorgon när jag ska fortsätta !
Ska se om jag hittar en bit spånskiva annars blir det en bit osb

378
340
Silvetaz:
wadsju skrev:


Kan fixa det imorgon när jag ska fortsätta !
Ska se om jag hittar en bit spånskiva annars blir det en bit osb



När du gör detta, pressa gärna på plant soil på ena sidan också så kan vi utröna hur bra även det sitter med färgen i svåra förhållanden.

Ser riktigt bra ut allting.
Önskar att mitt bygge gick fram i samma takt :) nu är det iofs bara insidan som ska målas och sen kan bakgrunden påbörjas, men känns fortf som evigheter till dess :P

107
203
wadsju:
Silvetaz skrev:



När du gör detta, pressa gärna på plant soil på ena sidan också så kan vi utröna hur bra även det sitter med färgen i svåra förhållanden.

Ser riktigt bra ut allting.
Önskar att mitt bygge gick fram i samma takt :) nu är det iofs bara insidan som ska målas och sen kan bakgrunden påbörjas, men känns fortf som evigheter till dess :P


Gjorde en provbit idag med plantsoil på ena sidan , blev OSB. 
Låter den torka till imorgon kväll sen sätter jag ner den i vatten så ser vi hur det blir efter några dagar / veckor.

Tack så mycket ! Börjat tvivla lite på min formgivning men blir nog bra när jag väl är färdig haha...
Det är ju kanon , skönt när man kommit så långt.
Många gånger bättre att det tar lite tid så blir det rätt. Har en tendens att bli aningen manisk när jag bygger och hålla på lite för länge.. så fått behärska mig i detta bygget haha

Går åt en hel del dock.. 2 burkar på denna ytan ! Är väl ca 1 kvm + lite iom ojämnheterna

378
340
Silvetaz:
wadsju skrev:


Gjorde en provbit idag med plantsoil på ena sidan , blev OSB. 
Låter den torka till imorgon kväll sen sätter jag ner den i vatten så ser vi hur det blir efter några dagar / veckor.

Tack så mycket ! Börjat tvivla lite på min formgivning men blir nog bra när jag väl är färdig haha...
Det är ju kanon , skönt när man kommit så långt.
Många gånger bättre att det tar lite tid så blir det rätt. Har en tendens att bli aningen manisk när jag bygger och hålla på lite för länge.. så fått behärska mig i detta bygget haha

Går åt en hel del dock.. 2 burkar på denna ytan ! Är väl ca 1 kvm + lite iom ojämnheterna


Det kommer bli skitbra, har du kommit något längre? Och hur gick det med provbiten? ;)

Jag tvivlar också konstant på min formgivning, man har ju en vision i huvudet över hur man vill att det ska se ut. Dock tänker jag att det kan väl inte bli sämre än en tom burk med lite pinnar.

107
203
wadsju:
Silvetaz skrev:


Det kommer bli skitbra, har du kommit något längre? Och hur gick det med provbiten? ;)

Jag tvivlar också konstant på min formgivning, man har ju en vision i huvudet över hur man vill att det ska se ut. Dock tänker jag att det kan väl inte bli sämre än en tom burk med lite pinnar.



Hoppas det iallafall ! Tänkte jag ska pensla på mossmix på berg delen sen för att täcka det jag ikte är nöjd med haha...
Jo alla sidor är täckta med coco nu , ska städa av allt och ta lite bilder idag tänkte jag.
Provbiten står i vatten och gjort sen dess , cocon sitter som berget ända som hänt är att den ljusnat lite i färgen.

Jo man gör ju det... kommer bli grymt ditt med , och håller med är trevligare än en tom burk ! Har dock några sånna för enkelhetens skull. Mina booer har det ganska basic i sina terrarium

378
340
Silvetaz:
wadsju skrev:



Hoppas det iallafall ! Tänkte jag ska pensla på mossmix på berg delen sen för att täcka det jag ikte är nöjd med haha...
Jo alla sidor är täckta med coco nu , ska städa av allt och ta lite bilder idag tänkte jag.
Provbiten står i vatten och gjort sen dess , cocon sitter som berget ända som hänt är att den ljusnat lite i färgen.

Jo man gör ju det... kommer bli grymt ditt med , och håller med är trevligare än en tom burk ! Har dock några sånna för enkelhetens skull. Mina booer har det ganska basic i sina terrarium



Ser fram emot det, om den har stått i vatten sen sist och ser oförändrad ut nu så är ju det toppen. 

Ska bli kul att se lite fler bilder.

107
203
wadsju:



Liten uppdatering ! Såhär ser det ut just nu , blev syrén grenar istället lite färre men tror det kan bli bra ändå eller vad tror ni ?

Är lite inne på att göra om sten delen men tror det får bli såhär nu.. 

Åsikter/tankar ? 

378
340
Silvetaz:
wadsju skrev:



Liten uppdatering ! Såhär ser det ut just nu , blev syrén grenar istället lite färre men tror det kan bli bra ändå eller vad tror ni ?

Är lite inne på att göra om sten delen men tror det får bli såhär nu.. 

Åsikter/tankar ? 



Jag tycker det ser riktigt bra ut, gillade syrengrenarna, jag vet inte om du är en jäkel på att hitta rätt, eller du raidar stackars människor på deras älskade träd.
Hade lite flyt själv iaf då grannen klipper mycket fruktträd, nu har jag 3 rejäla äppelgrenar på tork i garaget.

Det enda jag hade önskat var en lite mer diffus övergång från sten till jord så att säga. Har dock inga direkt ideer på hur man skulle fixa det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild