Köpa träterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
Hejsan

Är på jakt efter att skaffa ett träterrarium, då mitt helglas har fått en rejäl spricka i sidan, 
så varit inne ett tag på att skaffa ett helt i trä,
men har tyvärr inte grejor till att bygga ett eget.

Så googla jag runt lite och hittade 
www.reptillagret.se/reptiltillbehor-c-23/terrarium-terrarie-c-197/terrarium-furni-tarrium-p-5739

Är det nån som vet om det är nåt bra? Kanske nån som har köpt därifrån?

tack i för hand. :)

281
366
Cartaq:
Ser ut att vara de brittiska modellerna som även finns på ebay för halva priset, funktionaliten beror helt på vad som skall vandra i burken?
Modellen är inte avsedd för hög luftfuktighet vad jag har förstått på andra.
sidan i övrigt har fått en del kritik pga uteblivna och sena leveranser, skall du köpa så se till att grejerna finns i lager. det är vanligare numera att företagen inte har ett eget lager, utan vänder sig efter lagd beställning direkt till tillverkaren/grossisten som i sin tur skickar produkerna när de har kommit upp lite i storleksantal.  

Jag förespråkar som oftast herpteks modeller i helgjuten plast, men allt är efter behov, smak och tycke!
prismässigt sett så landar du på samma pengar om du skall knåda ihop en egen burk och jaga alla delar som krävs. fördelen är dock att du får den i precis de måtten som önskas.

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
Är till en skäggagam, 
Är lite akut med ju, då rädd att sprickan gör så det går helt i sönder med.

Finns det fler ställe man kan köpa färdiga helst i trä? 
Hade gärna byggt eget, men har inte möjlighet att köpa material  då kaffe i har bil och körkort samt då måste köpa verktyg, har inte verktygen till att bygga nått. Så kär ju bli bra dyrt om jag måste köpa alla verktyg som jag lär behöva med. :/ så lite därför jag är lite ute efter färdigt byggt :) 

273
185
peter68:
Ingen här rekommenderar reptillagret.

De terrarium som tillverkas av Komodo är av generellt hög kvalitet. www.crtzoo.se/reptil/terrarium

Enligt denna sida så säljer de mer än 1000 st i veckan www.youtube.com/watch?v=to2mjy4ARng

Problemet är frakten. Ska de skickas bör de ovillkorligen skickas som glas eller ömtåligt. De är dåligt förpackade.

281
366
Cartaq:
Hallengren skrev:
Är till en skäggagam, 
Är lite akut med ju, då rädd att sprickan gör så det går helt i sönder med.

Finns det fler ställe man kan köpa färdiga helst i trä? 
Hade gärna byggt eget, men har inte möjlighet att köpa material  då kaffe i har bil och körkort samt då måste köpa verktyg, har inte verktygen till att bygga nått. Så kär ju bli bra dyrt om jag måste köpa alla verktyg som jag lär behöva med. :/ så lite därför jag är lite ute efter färdigt byggt :) 


Rekommenderar dig att kasta ut en blänkare på köp&sälj innan du gör något förhastat köp från en oseriös aktör. 
Innan så var det ett gäng som var glada i procages modeller, de skickades som platta paket vet jag. de går ju lätt att laminera ytan om du vill ha träimitation tänker jag.

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
googlar runt för fullt. har rätt begränsad ekonomi, lite därför med jag tänkte köpa nått på nätet, och får betalas med avbetalning. tanken var agg jag skulle spara pengar tills jag får råd att köpa nytt trä terrarium, men nu när jag fått den hemska sprickan så blev det inte som planerat tyvärr.. :/ 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Hallengren skrev:
googlar runt för fullt. har rätt begränsad ekonomi, lite därför med jag tänkte köpa nått på nätet, och får betalas med avbetalning. tanken var agg jag skulle spara pengar tills jag får råd att köpa nytt trä terrarium, men nu när jag fått den hemska sprickan så blev det inte som planerat tyvärr.. :/ 


Köp en rulle silvertejp för att laga sprickan tills vidare bara. Då har du tid att spara pengar till att köpa nytt.
var försiktig om du måste lyfta terrariet bara.

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
jo silver tejp är ju bra till mycket. :p

menska jag då tejpa på både insidan och utsidan? 

378
340
Silvetaz:
Hallengren skrev:
jo silver tejp är ju bra till mycket. :p

menska jag då tejpa på både insidan och utsidan? 


Antingen det ellerså kan du ju dra en lina akvariesilikon på utsidan, det ser lite bättre ut än silvertejp tycker jag själv. Ödlan bör helst bo någon annan stans i några dygn dock när du silikonat.

Medlem i SkHF
71
19
Hallengren:
Silvetaz skrev:


Antingen det ellerså kan du ju dra en lina akvariesilikon på utsidan, det ser lite bättre ut än silvertejp tycker jag själv. Ödlan bör helst bo någon annan stans i några dygn dock när du silikonat.



har ingen annanstans att ha ödlan om jag tar silicon, har bara det terrariumet han är i nu, och ett 65x30x30. :/ för är ju snyggare med silicon än silver tejp ju. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild