Terrariebygge (Ombygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

105
32
Fuffesnuff:
Denna burk har jag gjort ett paludarium i tidigare men var inte nöjd med resultatet så jag tar och gör om det. Tänkte jag skulle ha marmorsalamandrar i det men erböjds av 2 kinesiska eldbukssalamandrar så det körde jag med det istället. Det här är mitt första terrarie projekt någonsin om man inte räknar med mitt förra misslyckande.

Länken till mitt förra bygge.
www.terrariedjur.se/forum/thread/8480

105
32
Fuffesnuff:

105
32
Fuffesnuff:
Glömde att ta kort på när jag hade skärt ut bakgrunden men här är resultatet

105
32
Fuffesnuff:

105
32
Fuffesnuff:

Denna klätterväxt kommer sedan klättra över grenar och täcka bakgrunden.

Lite vattenväxter.

105
32
Fuffesnuff:
På Fredag sätter jag in salamandrarna.

5088
3861
Tropfrog:
Jättefint, du är en konstnär!!

Har du tagit bort gallertaket ännu? Om inte är det dags nu.

Mvh
Magnus 

105
32
Fuffesnuff:
Tropfrog skrev:
Jättefint, du är en konstnär!!

Har du tagit bort gallertaket ännu? Om inte är det dags nu.

Mvh
Magnus 

Tack så mycket! Själva ventilationstaket är ju kvar på plats om det är det du menar. Men det behövs för att dem inte ska klättra ut ur terrariet på glaset. Är det något annat du syftar på?

5088
3861
Tropfrog:
Fuffesnuff skrev:

Tack så mycket! Själva ventilationstaket är ju kvar på plats om det är det du menar. Men det behövs för att dem inte ska klättra ut ur terrariet på glaset. Är det något annat du syftar på?


För att mossan skall överleva på sikt så krävs högre fuktighet än vad som går att åstadkomma med nättak. Dessutom så rostar det sönder ganska så snabbt om man ändå försöker. Så därför är det vanligt att man modifierar taket med glas för att hålla luftfuktigheten och slippa att den rostar upp.

Synd om den fina mossan skulle då ju.

MVH
Magnus

105
32
Fuffesnuff:
Tropfrog skrev:


För att mossan skall överleva på sikt så krävs högre fuktighet än vad som går att åstadkomma med nättak. Dessutom så rostar det sönder ganska så snabbt om man ändå försöker. Så därför är det vanligt att man modifierar taket med glas för att hålla luftfuktigheten och slippa att den rostar upp.

Synd om den fina mossan skulle då ju.

MVH
Magnus[/quot[quote=Tropfrog]

För att mossan skall överleva på sikt så krävs högre fuktighet än vad som går att åstadkomma med nättak. Dessutom så rostar det sönder ganska så snabbt om man ändå försöker. Så därför är det vanligt att man modifierar taket med glas för att hålla luftfuktigheten och slippa att den rostar upp.

Synd om den fina mossan skulle då ju.

MVH
Magnus

Funderar på om jag skulle köpa ett regnsystem men har redan en fuktare. Hur skulle man få dit glasskivan isåfall? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild