Hjälpa varandra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

126
6
AjPaj:

Benny69 - THIS!

Det är väldigt kul när någon tar mod till sig att fråga en personligen! Det gör att i alla fall jag lägger ned mer tid på att svara, för det känns som att frågeställaren är intresserad av vad jag har att säga. Dessutom kan man visa vidare till någon man vet kan svara på frågan om man själv inte kan. Det är svårt i ett forum ("Bertil kan svara på den här frågan, vänta tills han läser tråden").

Det är en win-win situation.


232
94
anamidnatt:

Var precis med om ett ytterst störande/otrevligt bemötande på ''ifokus'' Är så glad att det är så otroligt mycket trevligare här. Åter igen tack. :)


356
177
krypet:

Jag tycker det är jätteviktigt att ta sig tid att svara när någon ställer en fråga. Det försöker jag verkligen göra.

Men... samtidigt tycker jag att det är viktigt att man försöker läsa det som redan är skrivet.

Många gånger är det ju samma frågor om och om igen. Ibland märks det så tydligt på frågan att den som ställer den inte alls letat bland gamla forumtrådar, och det tycker jag är synd. Där står det så väldigt mycket bra! Är det ett stort forum kan man lätt missa en bra tråd, men knappast alla trådar om det ämnet. Det är roligare att skriva svar till någon som försökt lära sig det som redan är skrivet och som ställer följdfrågor...

Det tar trots allt ganska mycket tid att skriva ordentliga svar på en fråga. Jag försöker göra det, men i längden tror jag att jag slutar om de som undrar inte lägger tid på att leta själva först.

Sedan beror det på vem som frågar. Jag är beredd att lägga väldigt mycket mer tid på ett barn som inte läst in sig än vad jag är om det är en välformulerad och välstavande vuxen som frågar utan att ha läst på först (är man duktig på att skriva har man nog lätt för att läsa med...).

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild