Innerfilter ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
0
Weendy:

Har ett akvarium på 180-200L till min sköldpadda, akvariumet fuller jag till hälften så kanske rutn 100 L i akvariet? men nu är det så att min pump är rätt så gammal och jag ska köpa en ny. Jag har just nu en tetratec in1000 tror jag, kanske en äldre verition men det ser likadan ut. Nu har jag kolla runt lite på internet och har hittat FLUVAL U4  men jag vill gärna ha tips på andra som skulle kunna passa mitt akvarium, helst inne filter som har möjlihet att ligga istället för att stå 

Mvh Wendy


70
2
Digge:

Eheim filter är de absolut bästa på marknaden, men de är lite dyrare. Tror du kan använda i princip vad som helst, och fluval är också ett bra märke. Varför skaffar du inte ett ytterfilter istället? Mycket snyggare och diskretare!


10
0
Weendy:

jag har ett ytterfilter, fluval 105 som jag fick med när jag köpte akvariumet. Men jag tycker det är så svårt att få igång den och har får lågt vatten i akvariet enligt brukanvisningen, har en Ehiem i mammas fisk akvarium men den ser så stor och klumpig ut 


232
94
anamidnatt:

Fluvals innerpumpar är långa och otympliga dom med om man har stort kar. Jag har den största fluval innerfilter till mina salamandrar och jag måste ha nästan full vattenivå för att den ska fungera. Men har aldrig lagt min ner, vet inte hur bra det är. Kanske fungerar. I allmänhet föredrar jag yttefilter faktiskt men tycker de är rätt dyra.


10
0
Weendy:

Jo men FLUVAL U4 går att lägga ner vet jag i alla fall, så det skulle inte vara nå problem så :) vill gärna ha tips på vilka andra märken som är bra, värda att köpa och livslängd?:)


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

Fluval suger


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Jag har ett innerfilter av Aquael, som kallas för "Turbo filter 500".
Tycker det fungerar klockrent, men hade förmodligen inte varit lika passande att lägga den ned.
Har dock enbart provat 2 olika vattenfilter i min livstid så finns nog bättre kvalificerade människor som kan ge tips på vad som fungerar bra.


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

Eheim    Nr 1  tycker iaf jag

Project

Sacem  va bra iaf


70
2
Digge:

Aquael är de pumpar man brukar få med när man köper de billigare akvariepaketen. De funkar, men är i mitt tycke inte några höjdare, men det finns säkert de om är bra om man köper de lite dyrare. Det är mycket schysstare med ett ytterfilter. De kan ni smyga ner och gömma i ett hörn och tar ingen direkt plats.


Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:

Vill du köpa filter, både inne & ytterfilter med kvalitet är det EHEIM som gäller, enligt mig det bästa märket på akvariefilter, både i funktion sen är dom väldigt tysta vilket är bra om akvariet står i samma rum man sover i :) Dom kostar dock lite mer i inköp men det brukar man spara in ganska snabbt då deras grejjer håller i många många år jämfört med många konkurrerande märken.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild