Vattentäta terrarium till regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
12
ontheprowl:

Halloj, vi är i färd med att uppgradera till en ställning med fyra terrarier för ett gäng ögonfransar. Jag är inget fan av exoterra pga ventilationen och hade sett framför mig klassiska aluterrarium med skjutdörrar (4 st 70x40x80).

Men de jag kan hitta marknadsförs som "inte vattentäta". Måste jag alltså välja mellan att lägga silicon i aluterras eller modda ventliationen i exoterra? eller är aluterrarierna ok att använda till fuktiga miljöer?

Hoppas någon har lite erfarenhet att dela med sig av. Har själv bara haft exoterror och akvarium tidigare.


5095
3865
Tropfrog:
Jag har tidigare bara byggt själv. Men sedan jag fann Kuk Terrarienbau (ja de heter så:)), så tycker jag inte det är lönt att bygga längre. De är perfekta för ändamålet enligt min mening och de är väldigt prisvärda. De kommer till många mässor i Sverige och kan ta med sig specialbeställda kar. Man kan beställa både mått, glassort och borrhål precis där man behöver dem.

Det finns en hel del andra tyskar som gör bra terrarium, men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris (inte namnet:))

Mvh
Magnus 

28
12
ontheprowl:
Tropfrog skrev:
Jag har tidigare bara byggt själv. Men sedan jag fann Kuk Terrarienbau (ja de heter så:)), så tycker jag inte det är lönt att bygga längre. De är perfekta för ändamålet enligt min mening och de är väldigt prisvärda. De kommer till många mässor i Sverige och kan ta med sig specialbeställda kar. Man kan beställa både mått, glassort och borrhål precis där man behöver dem.

Det finns en hel del andra tyskar som gör bra terrarium, men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris (inte namnet:))

Mvh
Magnus 


Tack för tipset! Jag har mailat honom och bett om prisuppgifter för hans terrarier, det fanns inte på hemsidan. Kan bli lite bökigt att få hem fyra sånna terrarier ända upp till Umeå dock :')

28
12
ontheprowl:

Tropfrog skrev:
Jag har tidigare bara byggt själv. Men sedan jag fann Kuk Terrarienbau (ja de heter så:)), så tycker jag inte det är lönt att bygga längre. De är perfekta för ändamålet enligt min mening och de är väldigt prisvärda. De kommer till många mässor i Sverige och kan ta med sig specialbeställda kar. Man kan beställa både mått, glassort och borrhål precis där man behöver dem.

Det finns en hel del andra tyskar som gör bra terrarium, men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris (inte namnet:))

Mvh
Magnus 


Wow vilka priser, billigare än svenska grossister. Då kan jag sluta leta.

Tack än en gång!


46
41
Billingstefan:
Tropfrog skrev:
Jag har tidigare bara byggt själv. Men sedan jag fann Kuk Terrarienbau (ja de heter så:)), så tycker jag inte det är lönt att bygga längre. De är perfekta för ändamålet enligt min mening och de är väldigt prisvärda. De kommer till många mässor i Sverige och kan ta med sig specialbeställda kar. Man kan beställa både mått, glassort och borrhål precis där man behöver dem.

Det finns en hel del andra tyskar som gör bra terrarium, men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris (inte namnet:))

Mvh
Magnus 



"men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris"

5095
3865
Tropfrog:
Billingstefan skrev:



"men jag har fastnat för Kuk för lättillgänglighet och pris"


"(inte namnet:))"

Mvh
Magnus (som arbetar för Kuka robotics)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild