Jungfruhemmet =)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

382
36
MariBarita:

Jag köpte den ifrån Jägerzoo i Katrinelund dev.jagerzoo.se/omoss/vi-oppnarny-butik/ 

Jag har försökt att hitta nån svensk sida där man kan köpa dem men har inte hittat nån, du kan ju ringa till affären och fråga dem var de fått den ifrån.

Om den funkar bra vet jag inte än, jag köpte den igår =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ja, jag försökte googla lite jag med innan men hittade ingen svensk sida som sålde dem :)
Får ta och höra av mig till Jägerzoo!

Du får berätta senare hur väl den fungerar.


382
36
MariBarita:

Än så länge verkar den funka. 

Jag blev lite sur i eftermiddags när jag upptäckte att den slutat droppa men det var inte så konstigt, behållaren var tom ^^


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Haha, ja. Att man ska behöva fylla på behållaren med alltså ;)


382
36
MariBarita:

Tycker det blir lätt mögel i burken =(

Jag ska prova och se om det hjälper med att installera en fläkt.

Jag fäste ett tunt galler på fläkten (så att ödlan inte kan skadas) sen limmade jag runt gallret så att ödlan inte kan riva sig på gallerkanten.

Det blev inte snyggt men hoppas att det funkar =)

 


382
36
MariBarita:

Jag gjorde ett riktigt bra fynd idag =)

Jag hittade en annons på FB om ett gammalt PS-ikea skåp till priset av en flaska vin (jag erbjöd henne 150kr istället) Måtten passar perfekt (60x40) 

 


9
1
TheBoP:

Ett tips om du vill ha snygga rötter i burken utan att behöva oroa dig så mycket för möggel är att du tittar närmare på sk "ghostwood".

Här finns ett bra exempel: www.blackjungleterrariumsupply.com/Wood-For-Wet-Habitats_c_95.html


382
36
MariBarita:

Då har man lärt sig nått nytt nu.

Trevligt med lite nya tipps =)

Detta hade varit coolt att ha i burken 

www.blackjungleterrariumsupply.com/Bioluminescent-Glow-in-the-Dark-Mushroom-Habitat-Kit_p_1965.html


382
36
MariBarita:

Gräset börjar ta fart nu =)

Hihi-Snart blir det dax att ta ut den lilla-lilla gräsklipparen ^^

 


223
6
Susanne:

Jättefint!

Fråga.. var får man tag i de där matskålarna man fäster på väggen? Just nu har jag en ful tvålkopp. skratt.. inge kul alls.

Det är fint med gräs men.. hur håller man rent? Kanske kan vara värt besväret då det är så snyggt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild