Phelsuma och ny miljö. Dålig ide?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Jag har funderat ett tag på att göra en ny och bättre bakgrund till mitt Phelsuma-par. 

Innan jag börjar vill jag bara stämma av om detta är en bra ide. Somliga djur reagerar dåligt på ett större miljöombyte och Phelsuma är kända för att vara skygga och tom kan skrämmas ihjäl. 

Vad är era synpunkter? 

Bilder finns bland albumen för den som är nyfiken

Mvh
Niklas

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
NellyNiklas skrev:
Jag har funderat ett tag på att göra en ny och bättre bakgrund till mitt Phelsuma-par. 

Innan jag börjar vill jag bara stämma av om detta är en bra ide. Somliga djur reagerar dåligt på ett större miljöombyte och Phelsuma är kända för att vara skygga och tom kan skrämmas ihjäl. 

Vad är era synpunkter? 

Bilder finns bland albumen för den som är nyfiken

Mvh
Niklas


Ser du bara till att fixa gått om gömställen, och låter dem vara ett bra tag efter att de fått flytta in efter att en eventuell bakgrund är klar ser jag inga problem med det.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
NellyNiklas skrev:
Jag har funderat ett tag på att göra en ny och bättre bakgrund till mitt Phelsuma-par. 

Innan jag börjar vill jag bara stämma av om detta är en bra ide. Somliga djur reagerar dåligt på ett större miljöombyte och Phelsuma är kända för att vara skygga och tom kan skrämmas ihjäl. 

Vad är era synpunkter? 

Bilder finns bland albumen för den som är nyfiken

Mvh
Niklas

Är nog ingen fara. Dom kan vara skygga i början men det går över. 
Tänk på att ha paret tillsammans i den tillfälliga lådan/terrariet när du sätter i bakgrunden, par som funkat ihop kan lätt börja bråka om man separerar dem även under kortare stunder som tex städning 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild