Terrariebygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

5100
3875
Tropfrog:
Lancehead skrev:
Varför ska du ha marmorsalamandrar i ett regnskogsterrarium?


Jag skulle tro att det är estetiken han är ute efter, inte miljön och arterna.

Mvh
Magnus 

117
99
Lancehead:
Tropfrog skrev:


Jag skulle tro att det är estetiken han är ute efter, inte miljön och arterna.

Mvh
Magnus 

Varför stoppar man inte in regnskogsarter isf. Det finns minst lika estetiskt tilltalande arter i regnskog.

105
32
Fuffesnuff:
Personligen är jag mer för amfibier än reptiler och geckos. För att salamandrarna vill ha det fuktigt och de lika förhålladena som finns i regnskogar känns det mer som ett regnskogs terrarium.

14
7
Strandh1998:
Hej! Kul projekt att följa! Håller på med något som är väldigt likt! Håller på och gör i ordning ett paludarium till en kinesisk eldbukssalamander, där jag bygger min egen bakgrund osv. Undrar bara vilken fogmassa du använder? Har köpt en som ska vara fri från isocyanater men tänkte om man liksom kunde använda den till att bygga "öar" med, är fogmassor vattentäta? Kan man ha jord i om man gör ön ihålig liksom för att kunna ha växter där i? 

105
32
Fuffesnuff:
Jag använder biltemas fogmassa men kommer sen smäta på akvarium silikon och något substrat över den för att göra den vattentät. Tror jag börjar med silikonen idag.

74
23
Dempan242:
Följer

105
32
Fuffesnuff:

105
32
Fuffesnuff:

105
32
Fuffesnuff:

163
103
Melsson:
Snyggt! Vad har du för mossa?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild