Mölndal zoo bra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
3
TheReptilez:
vad jag tycker om Mölndal zoo e inte de bästa jag va där och hur dom hade djuren va inte de bästa inte mycket jord för millipeder och på Facebook sidan hade dom en spindel som va döende kunde inte gå bra och de såg som den inte hade ätit på ett tag men vad tycker ni?

5099
3875
Tropfrog:
Jag vet inte hur gammal din information är. Men Mölndals zoo har fått ny ägare och de har/håller på att bygga om. Troligtvis är det för att få igång verksamheten och tvätta bort stämpeln.

Jag har inte varit där sedan ägarbytet, så jag kan inte uttala mig själv om hur det är nu.

Vad jag menar är att det vore olyckligt om gamla mz Fortfarande spökar och de inte får igång ruljansen igen. Det är ju ändå bra att ha en butik i närheten. Så vi borde ge dem en schans innan vi sågar dem igen.

Om du ändå misstänker att djuren far illa så bör du kontakta länsstyrelsen så att de kan göra en kontroll. Då får ägarna tydlig feedback och kan justera sina rutiner.

Mvh
Magnus 

28
3
TheReptilez:
Tropfrog skrev:
Jag vet inte hur gammal din information är. Men Mölndals zoo har fått ny ägare och de har/håller på att bygga om. Troligtvis är det för att få igång verksamheten och tvätta bort stämpeln.

Jag har inte varit där sedan ägarbytet, så jag kan inte uttala mig själv om hur det är nu.

Vad jag menar är att det vore olyckligt om gamla mz Fortfarande spökar och de inte får igång ruljansen igen. Det är ju ändå bra att ha en butik i närheten. Så vi borde ge dem en schans innan vi sågar dem igen.

Om du ändå misstänker att djuren far illa så bör du kontakta länsstyrelsen så att de kan göra en kontroll. Då får ägarna tydlig feedback och kan justera sina rutiner.

Mvh
Magnus 

A du har rätt hoppas den e bra för den e ganska nära mig men tillbehör och sånt e bra

281
366
Cartaq:
Var försiktiga med att sprida något negativt nu i början, det är som redan påpekats tidigare nya ägare och dessa skall inte behöva ta kritik för hur det har fungerat innan i lokalerna. Det är helt ny struktur på stället, personalen jobbar halvt ihjäl sig för att få igång verksamheten, mycket byggs om och mycket börjar äntligen falla på plats.

18
11
Aysiq:
Jag tycker att det här blivit ett ordentligt lyft sen nyöppningen!
Engagerad personal som jobbar stenhårt för att få i ordning butiken. Jag har alltid gått därifrån supernöjd.

Tycker att man får ha lite överseende med att de bygger upp butiken och att det därför är lite stökigt och inte ett fullt sortiment än.

/ Sophie

28
3
TheReptilez:
Cartaq skrev:
Var försiktiga med att sprida något negativt nu i början, det är som redan påpekats tidigare nya ägare och dessa skall inte behöva ta kritik för hur det har fungerat innan i lokalerna. Det är helt ny struktur på stället, personalen jobbar halvt ihjäl sig för att få igång verksamheten, mycket byggs om och mycket börjar äntligen falla på plats.

Tack för ditt svar va bara inte säker andra människor sa till mig att inte köpa därifrån så ville bara veta 100%

28
3
TheReptilez:
Aysiq skrev:
Jag tycker att det här blivit ett ordentligt lyft sen nyöppningen!
Engagerad personal som jobbar stenhårt för att få i ordning butiken. Jag har alltid gått därifrån supernöjd.

Tycker att man får ha lite överseende med att de bygger upp butiken och att det därför är lite stökigt och inte ett fullt sortiment än.

/ Sophie

Tack för ditt svar va inte säker efter andra människor sa att jag inte ska köpa där men tack för svaret :)

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
Jag har massor av goda erfarenheter av Mölndal zoo. Både med de nuvarande samt de gamla ägarna. De har alltid varit mycket hjälpsamma mot mig, både när jag var nybörjare och på senare år. Personalen tycker jag är mycket kunnig då som nu. Sen finns det olika åsikter vad som är dålig och bra skötsel. Det visar om inte annat diskussioner hör på TD om sociala reptiler och behov av Uvb osv. Inte ens vi är överens.

Att djur i djuraffär ibland kan ha tråkig inredning har sina skäl. Det är missvisande och felaktigt att folk tar det som misskötsel. Det ska vara lätt att göra rent och då kan det inte vara så mycket växter och sånt. Djur ska vara där en kort tid och sen ska de säljas och in med ett nytt djur. Att ha mycket inredning med levande växter som inte görs rent eller byts ut mellan djur kan sprida sjukdomar. Tråkig inredning har en poäng i en djuraffär. Det är det inte alla som vet.

Anonyma inlägg med vaga och otydliga argument är kanske inte värt så mycket? En spindel “såg som den inte hade ätit på ett tag”. Vad säger det egentligen? Ganska grova anklagelser bör ha mer substans än så.

Inget är perfekt, fel har säkert förekommit. Men det jag har sett har varit piss i havet jämfört med mååånga andra djurbutiker jag varit i. Jag vet att både den gamla och nya personalen är kunniga.

Men är det fel så är det fel. Ingen är som sagt perfekt. Jag ska inte försvara misskötsel.  Men det jag har sett tycker jag är bra.


Jag skulle rekommendera Mölndal zoo utan att tveka.

5099
3875
Tropfrog:
Bra inlägg!

Vet du när ombyggnationen planeras att vara färdig. Jag håller mig ifrån att åka dit tills de är färdiga.


Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
Tyvärr inte, men jag gissar på ganska så snart. Inom 1-2 månader, kanske tidigare.

Det är ren spekulation, inget jag har info om alls. 

Jag tror det kommer bli mycket bra. 

Mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild