Duschsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Någon som har någon erfarenhet med duschsystem, t.ex. Exoterras monsoon RS400, eller herperschoise egentillverkade?

Funderar på att skaffa ett, men vet inte vilket som skulle passa bäst. Har mer än ett terrarium som skulle behöva det.

Ställer man in med timer hur ofta den ska duscha, eller bestäms det med en hygrometer?


34
4
N73r:

jag hade jewel spray (20L?) från reptillagret med 3 dysor och det funkade utan problem! (har för mig att dom kunde driva 6-8st med den pumpen som satt monterad) Det svåra va hitta en bra timer, hittade tillslut en på clas olsson som man kunde ställa in sekunder på och olika regnperioder för varje dag om man ville! Jag fick gå och kolla flera gånger om dagen och ändra timern efter det för att få bra luft fukt. Men det finns hygrostater som startar systemet när %en blir för låg.

 


60
5
Xardas:

Jag använder herperschoise systemet och det fungerar riktigt bra. har man möjlighet att bygga en isolerad låda så kan det vara värt så man slipper skita ner sig när det sätter igång ;)

 

Finns bra timer tillbehör på herpers choise. de kostar, men det är riktigt bra grejer. jag har en oldschool sekundtimer som jag ställer in hur länge systemet ska duscha och en vanlig timer för att sätta igång processen.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Hehe, det låter såpass mycket alltså? :)

Vad går det att ställa in på den?

Ser man när vattnet börjar ta slut i den, eller måste man öppna och kolla då och då?


60
5
Xardas:

timer ingår inte i det paketet jag köpte, men de kanske har nått erbjudande.. ingen aning faktiskt :) de har grejerna vad jag har förstått iaf.

 

Det är ju bra tryck i den, har för mig att den kan köra 10st dysor. 

man kanske kan se men jag brukar känna på den. så är det bra om man byter 2 gånger i veckan nu när det är varmt kanske så inte vattnet blir dåligt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild