Melsson skrev: www.mikebasictarantula.com/denna sida har jag använt en del. kan vara bra å kolla på annat oxå, typ dark den och exotics lair på youtube.
Och Taratula Nest på youtube haha :P (min kanal alltså, har inte hunnit lägga ut så mycket infovideos ännu men videos är där! Kommer mer sedan).
The dark den kallar jag ofta på. Kollade på Exotics lair innan men nu känns det som att han har gått över till att "skratta åt kompisen som packar upp old world-slings för första gången" och sånt, men mycket info där. Hans hållning av reptiler är jag inte heller något fan av. Även Tom Moran har jag kollat på en hel del. Och för att inte glömma Linus Mattson (eller Mattsson, sorry Linus) här på sidan som lägger upp klipp på svenska.
Nu kom vi av oss från böcker och jag börjar nämna alla på youtube haha. Har en bok som är rätt bra, men väldigt konstiga terrariemått såsom 24*26*25 centimeter och sånt. Tror den heter Fågelspindlar bara och har för mig att bland annat J. Verdezi (tror jag) och Fred Cleton någo sånt.
Krypforumet (kryp.forum25.se) är annnars en gudlgruva av gamla trådar och har lärt mg jättemycket där. Inte så aktivt nu, kanske någon som tittar in ibland, men bara sök forumet. Skulle förvåna mig stort om du kommder på en fråga som det inte redan finns minst 5 trådar om ;)
Angående hemsidor: bonsyrsa.wordpress.com har jag gjort och det är (enligt mig) värt ett besök det med. 50% spindlar, 40% bönsyrsor och 10% random andra kryp eller mässrelaterat (bara i bloggen som det är mässgrejer dock).