Nätpyton åt upp kvinna

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

5101
3877
Tropfrog:
peter54 skrev:
Jag tror inte ett skit på det där och dessutom - de flesta vet att en 150 cm lång pytonorm har förmågan att döda en människa - så om man redan är död, vad spelar det för roll om detta mot all förmodan skulle vara nästan sanning?



Nja, fast TS är ju inte död.

Mvh
Magnus 

281
366
Cartaq:
peter54 skrev:
Jag tror inte ett skit på det där och dessutom - de flesta vet att en 150 cm lång pytonorm har förmågan att döda en människa - så om man redan är död, vad spelar det för roll om detta mot all förmodan skulle vara nästan sanning?


Att det har skett kan vi ju konstatera efter vad filmerna visar, de plockar ju faktiskt ut en död människa genom att skära upp ormen. Hurvida människan är en del i näringskedjan för vissa ormarter är ju mer intressant, snacket om att människan inte är en del i näringskedjan har ju diskuterats flitigt i andra trådar.

Försök att bli uppäten av diverse stora anakondor osv. har ju gjorts i försök att locka tvtittare som senare har slutat i totalfiaskon. att det däremot har skett dödsfall har ju rapporterats om ifrån flera håll innan.  

8
2
Nicklas451:
Står att hon har blivit uppäten levande? Det är ju mindre troligt 

953
1840
peter54:
HameFall skrev:
Jag tror det är klart möjligt, kan dom käka en antilop med horn tar dom sig med lätthet över ett par axlar :)

Men jag måste nog hålla med Peter om det han sa:



 


Nja, antiloper och för den delen, alla fyrbenta däggdjur, är spolformade. Hornen på antiloper som är lagom stora bytesdjur (för det handlar inte om vuxna besoarbockar), ligger platt på bytesdjurets rygg när ormen sväljer, de spretar inte som en människas axlar gör. Om ormen mot förmodan skulle fixa att få käkarna över den ena axeln, finns inte en chans i universum att den skulle kunna expandera käkar och hud i sidled såpass att den skulle nå över den andra axeln. Ett litet barn, visst, men en vuxen? Nä det tror jag inte alls på. Bildmediet går inte längre att lita på, så inte förrän det finns pålitliga ögonvittnen skulle en sån här sak ens vara värd att undersöka närmare. Jag tror att allt i den här vägen är fejk.

2
0
Cryogen:
Länk till Discovery videon eaten alive , experiment där Paul bär kroppsskydd av kolfiber mm för att pröva på att bli uppäten av en anakonda
 
www.dailymotion.com/video/x2ceqw6

5101
3877
Tropfrog:
peter54 skrev:

Bildmediet går inte längre att lita på, så inte förrän det finns pålitliga ögonvittnen skulle en sån här sak ens vara värd att undersöka närmare. Jag tror att allt i den här vägen är fejk.


Då återstår bara att definiera pålitliga ögonvittnen. Det finns ju människor med på filmen där de dissikerar ormen. Sen borde den lokala polisen varit inblandad. Är någon av dem pålitliga vittnen enligt dig?

Mvh
Magnus 

281
366
Cartaq:
peter54 skrev:

Nja, antiloper och för den delen, alla fyrbenta däggdjur, är spolformade. Hornen på antiloper som är lagom stora bytesdjur (för det handlar inte om vuxna besoarbockar), ligger platt på bytesdjurets rygg när ormen sväljer, de spretar inte som en människas axlar gör. Om ormen mot förmodan skulle fixa att få käkarna över den ena axeln, finns inte en chans i universum att den skulle kunna expandera käkar och hud i sidled såpass att den skulle nå över den andra axeln. Ett litet barn, visst, men en vuxen? Nä det tror jag inte alls på. Bildmediet går inte längre att lita på, så inte förrän det finns pålitliga ögonvittnen skulle en sån här sak ens vara värd att undersöka närmare. Jag tror att allt i den här vägen är fejk.


Vi snackar om en Asiatisk kvinna nu och ingen Nordeuropé till storleken. från filmen att döma så är ju ormen intakt innan de skär upp den och plockar ut kvinnan, hur har kvinnan hamnat i magen annars menar du?  

5101
3877
Tropfrog:
Cartaq skrev:


Vi snackar om en Asiatisk kvinna nu och ingen Nordeuropé till storleken. från filmen att döma så är ju ormen intakt innan de skär upp den och plockar ut kvinnan, hur har kvinnan hamnat i magen annars menar du?  


Hmm...ormen är ju död när de skär upp den. De kanske hittat en död kvinna och en död orm.....helt enkelt kopplat ur käkarna på ormen och tryckt i den döda kvinnan?

Nått annat kan jag inte komma på, rent logiskt då. Men det är lite väl absurt för att någon skulle komma på den idén.

Mvh
Magnus 

953
1840
peter54:
Cartaq skrev:


Vi snackar om en Asiatisk kvinna nu och ingen Nordeuropé till storleken. från filmen att döma så är ju ormen intakt innan de skär upp den och plockar ut kvinnan, hur har kvinnan hamnat i magen annars menar du?  



Det kan ju vara en gris i ormen som sedan skiftas mot kvinnan. Det går att göra vad som helst med bild och film nuförtiden, men som jag sa, om det ligger någon sanning i detta - vilken pytonorm som helst runt 150 cm och uppåt har förmåga att döda en människa och vad spelar det för roll vad som händer med en när man redan är död?

Red. Tittade igenom alla 8 mimuter av filmen nu och jag är absolut fortsatt skeptisk till sanningshalten i detta. Kvinnans kropp är mycket mer omfångsrik än vad ormens kropp är innan de börjar skära. Dessutom ser hon ju intakt ut, vilket skulle kräva att de dödat ormen precis efter att ormen svalt, annars skulle ytan på kroppen var mycket med upplöst. Jag tror inte på detta.

5101
3877
Tropfrog:
peter54 skrev:



Det kan ju vara en gris i ormen som sedan skiftas mot kvinnan. Det går att göra vad som helst med bild och film nuförtiden, men som jag sa, om det ligger någon sanning i detta - vilken pytonorm som helst runt 150 cm och uppåt har förmåga att döda en människa och vad spelar det för roll vad som händer med en när man redan är död?


Men varför skulle ormen ha lättare att svälja en gris än en liten asiatisk kvinna?

Verkar omständligt att dra ur en död gris ur magen för att sedan ersätta med en död kvinna innan man sprätter upp ormen.

Som påpekats innan så är alla som skriver här i allra högsta grad levande. Det är ju för skribenterna i denna tråd och i allra högsta grad för dig det spelar roll. Kvinnan som blev uppäten har inte skrivit i denna tråden av naturliga skäl (hon kan inte svenska
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild