Syrsor - var hittar jag sådana till bra pris?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

352
269
Animallover_1984:
Hej!

Jag skulle vilja köpa lite syrsor men jag behöver er hjälp. Vet någon var kan jag hitta syrsor till ett bra pris, få de skickade till mig (fortfarande vid liv gärna, haha) och utan att behöva köpa massor? Behöver liksom inte supermånga, men skulle vilja hitta billigare än i zoobutiken. 

Vill ha fältsyrsor men gärna inte monstervarianten (dvs. Jamaikanska fältsyrsor - G. asimilis...som verkar bitas hårt...råkade nyss snubbla in på en tråd om den, lät riktigt läskigt...).

Jag är ute efter "vanliga" fältsyrsor helt enkelt. 

Vill inte ha hussyrsor eftersom dessa kan etablera sig och bli ett problem i ens bostad. Jag är tillräckligt äcklad över insekter som det är...behöver inte addera med några j...ar som tar sig ut och invaderar hela lägenheten också...ryser... Skulle knappast vara speciellt uppskattat av hyresvärd och grannar heller. Jag är väl medveten om att fältsyrsor kan också kan ta sig ur osv...men vad jag vet så räknas de inte till skadedjur av typ. Anticimex som ju hussyrsor faktiskt gör. 

Skulle vilja ha någonstans mellan 20-50 stycken eller så...men hittar inte fältsyrsor att köpa, mest bara hussyrsor/"artlösa" syrsor (så jag inte vet vilken som avses) och oftas med ex. 100 st i paket. 

Lite hjälp här skulle uppskattas :-)

Mvh/Animallover_1984

154
87
MaryJanee:
Animallover_1984 skrev:
Hej!

Jag skulle vilja köpa lite syrsor men jag behöver er hjälp. Vet någon var kan jag hitta syrsor till ett bra pris, få de skickade till mig (fortfarande vid liv gärna, haha) och utan att behöva köpa massor? Behöver liksom inte supermånga, men skulle vilja hitta billigare än i zoobutiken. 

Vill ha fältsyrsor men gärna inte monstervarianten (dvs. Jamaikanska fältsyrsor - G. asimilis...som verkar bitas hårt...råkade nyss snubbla in på en tråd om den, lät riktigt läskigt...).

Jag är ute efter "vanliga" fältsyrsor helt enkelt. 

Vill inte ha hussyrsor eftersom dessa kan etablera sig och bli ett problem i ens bostad. Jag är tillräckligt äcklad över insekter som det är...behöver inte addera med några j...ar som tar sig ut och invaderar hela lägenheten också...ryser... Skulle knappast vara speciellt uppskattat av hyresvärd och grannar heller. Jag är väl medveten om att fältsyrsor kan också kan ta sig ur osv...men vad jag vet så räknas de inte till skadedjur av typ. Anticimex som ju hussyrsor faktiskt gör. 

Skulle vilja ha någonstans mellan 20-50 stycken eller så...men hittar inte fältsyrsor att köpa, mest bara hussyrsor/"artlösa" syrsor (så jag inte vet vilken som avses) och oftas med ex. 100 st i paket. 

Lite hjälp här skulle uppskattas :-)

Mvh/Animallover_1984


Extremt osannolikt att hussyrsor lyckas föröka sig när dom e på rymmen.

352
269
Animallover_1984:
Ja, det kanske är osannolikt...men som sagt så finns de ändå uppsatta som skadedjur hos Anticimex. Jag vill hur som helst inte ha de hemma, utan letar efter fältsyrsor. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
exotiskedyr.dk
herperschoise.se
creeps4you.dk
reptilgrottan.se

Någon av dem kanske?

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Reptilgrottan har alltid hussyrsor, men ibland också fältsyrsor. Riktigt bra pris, snabb leverans och all tid levande foder :)

154
87
MaryJanee:
Animallover_1984 skrev:
Ja, det kanske är osannolikt...men som sagt så finns de ändå uppsatta som skadedjur hos Anticimex. Jag vill hur som helst inte ha de hemma, utan letar efter fältsyrsor. 

Men du är medveten om att även fältsyrsor är skadedjur? Dom står bara inte med pga att dom inte finns fritt i sverige

248
40
Yoshi123:
Cricket express har.

352
269
Animallover_1984:
MaryJanee skrev:

Men du är medveten om att även fältsyrsor är skadedjur? Dom står bara inte med pga att dom inte finns fritt i sverige


Fältsyrsor må vara "skadedjur" de med, men knappast på samma sätt/nivå som hussyrsor. Jag har läst massor med olika trådar/inlägg på diverse olika forum osv. genom åren; med berättelser om hussyrsor som förökar sig i lägenheten och blir ett problem, hussyrsor som "kryper" över till grannarna osv. men har inte sett samma problematik vad gäller fältsyrsor. Jag vill ha en så liten risk för problem (och äckliga kryp överallt) som det absolut är möjligt, men ändå kunna erbjuda mina insektsätande djur en bra och varierande kost, därav hamnar valet på fältsyrsor. Samma anledning helt enkelt som gjorde att jag valde dubia kackerlackor och inte någon annan art. Skulle t.ex. aldrig skaffa en glasklättrande art av kackerlackor.

352
269
Animallover_1984:
Tack allihop för era förslag på var jag kan hitta syrsor. Jag kommer undersöka de olika sidorna/säljarna närmare vid tillfälle. 
Jag visste väl att man kunde lita på att ni hade koll, haha. Tröttnade på att googla, googla och googla igen bara för att hitta storpack hussyrsor/onämnda arter utan en fältsyrsa i sikte och tänkte att någon här har såklart koll och det var ju självklart rätt som vanligt. Verkligen ett superbra forum detta, som varit till stor hjälp vid många tillfällen. Tack för hjälpen :-)

352
269
Animallover_1984:
anders skrev:
exotiskedyr.dk
herperschoise.se
creeps4you.dk
reptilgrottan.se

Någon av dem kanske?


Majste skrev:
Reptilgrottan har alltid hussyrsor, men ibland också fältsyrsor. Riktigt bra pris, snabb leverans och all tid levande foder :)


Yoshi123 skrev:
Cricket express har.




Hej igen!

Har kollat runt lite på i denna tråden nämnda sidor, samt även ställt frågor till Herpers Choice och Cricket Express. Tyvärr går mitt letande efter fältsyrsor inte så bra som jag hade hoppats.

Herpers Choice har tydligen den syrsa jag absolut inte vill ha dvs. Jamaikanska fältsyrsor - G. asimilis, som säljs under namnet "Stäppsyrsa".

Cricket Express tar inte emot nya kunder, om man inte kan hämta på plats = fungerar inte för mig.

Reptilgrottan verkar inte ha fältsyrsor i sortimentet i nuläget (hittar i alla fall inga på hemsidan?).

Hittar inga syrsor alls på Creeps4you.

Frakten blir väldigt dyr för några syrsor från Exotiskedyr (vad jag förstår så skulle ca 35 stycken syrsor hamna på ca 160 kr, varav frakt ca 130 kr) så det känns inte riktigt värt att handla därifrån (speciellt inte om man bara ska ha en sak). 

Sökandet fortsätter, jag ger inte upp, haha :-) Kom gärna med fler förlag om ni har. 


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild