Metflex flytande membran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

378
340
Silvetaz:
Goddagens,

Jag har funderat mycket på hur jag ska vattensäkra en plywoodkonstruktion till ett terrarium och hittade ovanstående.
Det är inte superbilligt men finns att köpa 5 liter för ungefär 900kr här i Sverige.

Min fråga, är det någon som testat? När jag läser produktinfon så låter det åtminstone fantastiskt bra.

liquidpondlining.com/wp-content/uploads/2015/05/Metflex-Liquid-Pond-Liner-TDS.pdf

www.emges.se/prestashop/category.php?id_category=49

5061
3824
Tropfrog:
Jag har ingen egen erfarenhet, men har haft möjlighet att klämma och känna på dammar med denna produkt. Den är sjukt lättarbetad och blir nästan som en formad dammduk när den är färdig. Jag tror att den blir bra till terrarium också. Kanske behövs det speciell primer. Men ring och snacka med Mattias på Emges, han borde ha input.

Mvh
Magnus 

378
340
Silvetaz:
Tropfrog skrev:
Jag har ingen egen erfarenhet, men har haft möjlighet att klämma och känna på dammar med denna produkt. Den är sjukt lättarbetad och blir nästan som en formad dammduk när den är färdig. Jag tror att den blir bra till terrarium också. Kanske behövs det speciell primer. Men ring och snacka med Mattias på Emges, han borde ha input.

Mvh
Magnus 


Tack tack, jag ska slänga iväg ett mail till honom, de säljer ju primer också, men den var sjukt dyr jämfört med själva färgen. Plus att jag lär inte behöva 5 liter primer heller.

Två lager av detta membran borde ju göra mer eller mindre allt vattentätt.

5061
3824
Tropfrog:
Jo, vattentätt blir det allt. Primern är till för att det skall fästa bättre, har inget med vattentätt att göra.

Mvh
Magnus 

378
340
Silvetaz:
Tropfrog skrev:
Jo, vattentätt blir det allt. Primern är till för att det skall fästa bättre, har inget med vattentätt att göra.

Mvh
Magnus 


Nej det vet jag, formulerade mig lite dåligt. 

129
114
kekke:
Tänkte också testa mig av MetFlex till ett bygge som påbörjas nu i dagarna. Inte det billigaste men smidigt att slippa epoxy och att det blir ett flexibelt tätskikt så inte någon liten rörelse i materialet ger sprickor. 
Ska fästa väldigt bra på plywood utna primer. 

378
340
Silvetaz:
kekke skrev:
Tänkte också testa mig av MetFlex till ett bygge som påbörjas nu i dagarna. Inte det billigaste men smidigt att slippa epoxy och att det blir ett flexibelt tätskikt så inte någon liten rörelse i materialet ger sprickor. 
Ska fästa väldigt bra på plywood utna primer. 


Spännande, jag väntar fortfarande på material för själva bänken så lär dröja någon vecka till innan jag kan prova det. Berätta gärna hur det fäster och hur ytan blir när det härdat.

378
340
Silvetaz:
Snackade med Mattias på EMGES som säljer metflex och du behöver definitivt inte primer för att måla på plywood eller andra trämaterial. Det fäster väldigt bra och enligt honom är det helt suveränt, han lagar till och med gummistövlar med det :D

5061
3824
Tropfrog:
Jo, han är duktig på att prata om sina produkter :)

Mvh
Magnus 

378
340
Silvetaz:
Tropfrog skrev:
Jo, han är duktig på att prata om sina produkter :)

Mvh
Magnus 


Haha jo, det är väl typiskt säljare antar jag, ska bli spännande att testa åtminstone :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild