Varanus acanthurus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
3
gismo:

Hej jag är ny pa detta med ödlor men har tillslut skaffat mig 2 Varanus acanthurus, ungdjur ca 30 cm

Så min fråga är::De springer ibland och biter varandra i svansen och på ben är detta normalt vill ju inte att de skadar varandra...jag tror det är en hane och en hona men inte säkert


28
3
gismo:

Ja här fick man ju inte mycke hjälp


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Har aldrig haft några varaner tidigare, så har svårt att ge dig något bra svar.

Om någon kan könsbestämma dem åt dig vore det bra.

Tycker du att det verkar som de bråkar för mycket, så borde du sära på dom. Hade säljaren dem tillsammans?


28
3
gismo:

köpte dom igenom herperschoise och de lovade mig om det var 2 hanar att de skulle fixa en hona till mig... eftersom jag beställde en hona o hane....men när man ringde de så hörde de inte av sig...de sa att de skulle höra sig


28
3
gismo:

har bara ett terraire så den ena får väl ha ihjäl den andra antar jag


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Tycker du borde försöka ta kontakt med dom, och eventuellt lämna tillbaka en utav dem isåfall.

Låta den ena ha ihjäl den andra är nog inte den bästa lösningen ;P


28
3
gismo:

ja försöker de svarar inte när jag ringer till dom......jävligt dålig stil kommer aldrig köpa något mer hos dom....jag har byggt om lite i lådan idag en lampa i varje hörn istället så nu är dom 1,4 meter ifrån varandra :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag tror de har stängt idag och imorgon då det är midsommar.

Ta och skicka dem ett mail, och ring dom efter helgen om de inte svarat.

Okej, får hoppas att det hela löser sig :)


28
3
gismo:

har ringt så mycket...skrivit mail...skivit på deras FB sida.....tycker det är så dålig stil när de lovar att fixa det när jag hämtade varanerna....kommer aldrig mer köpa igenom ett företag nu ska jag leta efter ett par honor...så jag kan få lite ägg...ska bli så kul med varan bebisar :) längtar redan....har 2 geckoägg på grillning ca 2 veckor kvar :)


60
5
Xardas:

När du säger biter, menar du att de biter så att de skadar varandra eller bara nafsar?

jag har 2st adulta hanar och de strider rätt mycket. men det närmsta skador som blivit är när de bitit varandra runt munnen lite, inget märkvärdigt.

 

De tar några dagar innan de har bestämt vem som är "Chef". Jag skulle vilja se en bild på terrariet med inredning och substrat tack om det går.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild