Mjölkgrodor som dör?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

37
19
Dazza81:
En bekant till mej köpte fyra st mindre mjölkgrodor nere i Tyskland i början på december. Alla fyra djur var friska och välmående och åt redan samma dag jag fick hem dem. Efter några dagar besökte jag en butik vars ägare är i min mening duktig på reptiler och grodjur. Fick då veta att köpa små mjölkgrodor som var mindre än tre cm inte var så lyckat, tydligen är just mjölkgrodor hopplösa att föda upp och det brukar sluta med att deras magar svullnar upp och sen bara dör de utan förvarning. Jag började kolla på nätet och hittade en mindre artikel om detta (och nu hittar jag inte denna artikel igen tyvärr såklart) till min stora fasa så hittade jag en av de mindre grodorna död igår och nu är jag ju självklart nojjig och orolig att jag ska tappa de resterande tre. Är det någon mer än jag som fått höra samma sak att små mjölkgrodor dör?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag har hört det av en uppfödare jag med. Nu var det ett par år sedan men när jag köpte ett par stycken små likt dig så klarade de sig dessvärre inte, men det behöver inte betyda att det samma kommer att hända dina.

Har inga direkta tips utan önskar dig bara lycka till!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild