Malmö Tropikmässa 26/12 - Vad kom ni hem med?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
989
1111
NellyNiklas:
Det var väldans trevligt på mässan! Kul att vara bland de 10-15 första som kom in så man slapp trängas i rusket ute =P
Vi lämnade in "Mickee"'s låda får transport norrut så nu får han äntligen sina bakgrunder från USA.

Givetvis åkte vi inte tomhänta hem. Förutom ett  gäng KUK'a burkar, LED-lampor och annat smått och gott köpte vi även mina efterlängtade daggeckos, Phelsuma laticauda 1.1 till vårt "Madagascar-projekt". 

Vi hittade ingen Kejsarskorpion, Pandinus imperator och fick istället nöja oss med en Heterometrus sp. 0.1 (Som vi antar står för Spinifer?)

Nelly slog till stort och kom hem med 3 slings,...
Grammostola rosea 0.0.1
* Grammostola pulchripes 0.0.1
Ceratogyrus marshalli  (freebee) 0.0.1

... ett millipede-par,...
Ephibolus pulchripes 1.1

Och sist men inte minst en liten söt Mjölkgroda, Trachycephalus resinifictrix 0.1

(Som grädde på moset låg en burk med en Chromatopelma cyaneopubescens 0.0.1 och väntade när hon kom till jobb nästa morgon.)


Vad fick ni med er hem??

Mvh Niklas

196
268
NickeJ89:
NellyNiklas skrev:
Vi hittade ingen Kejsarskorpion, Pandinus imperator och fick istället nöja oss med en Heterometrus sp. 0.1 (Som vi antar står för Spinifer?

Finns en artikel här på TD som förklarar sp., spp. osv;
www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=66

”Detta används när man syftar på en art(species) i släktet Trachemys men inte specificerar vilken. I vissa fall kan det vara följt med ett namn inom citationstecken. Detta är vanligt då djur inte har blivit formellt beskrivna.”

När folk skriver sp. så betyder det egentligen att dom inte riktigt vet vilken art det är :)

5114
3882
Tropfrog:
Jag fick med lite gråsuggor, mat och teknik. Är inte riktigt klar för djur ännu. Men det var en del man blev sugen på. Jag har dock ingen likasinnad fru, så då får man begränsa sig.

Fick dock agera bud för ett par Thamnophis sirtalis infernalis. Jag förstår inte varför folk vill ha de "vanliga" strumpebandssnokarna när det finns så många andra fina. Dessa var fantastiska i färgerna.

Mvh
Magnus 

196
268
NickeJ89:
Kom för övrigt hem med:
0.0.30 Gyna lurida från nisse8888
0.0.1 Hadogenes troglodytes
1.1 Phyllocrania paradoxa från Ormar & sånt
+ foderdjur

Lämnade av en del sålda tillbehör.

Ångrar dock att jag inte köpte en Pyxicephalus adspersus från Zooariet, stod och velade länge men beslutade mig för skorpionen till slut...

388
460
australis66:
Tyckte jag köpte och köpte men det blev ändå inte så mycket. 

1.0 Correlophus ciliatus, "Röd dalmatin" från Rydellpatrick här på terrariedjur. 
0.0.1 Hierodula sp "kalimantan" från Ormar och sånt 
0.0.1 Pyxicephalus adspersus från Zooariet

+ en del tillbehör och lite bananflugor. 

NickeJ89 skrev:

Ångrar dock att jag inte köpte en Pyxicephalus adspersus från Zooariet..


Du kan komma och titta på min ;)

196
268
NickeJ89:
australis66 skrev:
Tyckte jag köpte och köpte men det blev ändå inte så mycket. 

1.0 Correlophus ciliatus, "Röd dalmatin" från Rydellpatrick här på terrariedjur. 
0.0.1 Hierodula sp "kalimantan" från Ormar och sånt 
0.0.1 Pyxicephalus adspersus från Zooariet

+ en del tillbehör och lite bananflugor. 



Du kan komma och titta på min ;)

Du köpte ju den jag skulle ha från början :P Haha!

16
31
nigrita:
För min del blev det en 1.0 C.hortulanus samt lite inredning, vattenskålar och ett mindre terrarium :) 

32
4
NotoISIS:
NellyNiklas skrev:
Det var väldans trevligt på mässan! Kul att vara bland de 10-15 första som kom in så man slapp trängas i rusket ute =P
Vi lämnade in "Mickee"'s låda får transport norrut så nu får han äntligen sina bakgrunder från USA.

Givetvis åkte vi inte tomhänta hem. Förutom ett  gäng KUK'a burkar, LED-lampor och annat smått och gott köpte vi även mina efterlängtade daggeckos, Phelsuma laticauda 1.1 till vårt "Madagascar-projekt". 

Vi hittade ingen Kejsarskorpion, Pandinus imperator och fick istället nöja oss med en Heterometrus sp. 0.1 (Som vi antar står för Spinifer?)

Nelly slog till stort och kom hem med 3 slings,...
Grammostola rosea 0.0.1
* Grammostola pulchripes 0.0.1
Ceratogyrus marshalli  (freebee) 0.0.1

... ett millipede-par,...
Ephibolus pulchripes 1.1

Och sist men inte minst en liten söt Mjölkgroda, Trachycephalus resinifictrix 0.1

(Som grädde på moset låg en burk med en Chromatopelma cyaneopubescens 0.0.1 och väntade när hon kom till jobb nästa morgon.)


Vad fick ni med er hem??

Mvh Niklas


Vad coolt! Jag fick ett par Epibolus Pulchripes av morsan från Tropikmässan!

97
97
Banderad:
4 st Polypedates leucomystax

//Jocke

173
59
mrvikke:
kom hem med ett par utav eirenis modestus (dvärgsnok), köpt av benny69 här på terrariedjur. Osså slank två dendrobates tinctorius med också 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild