Terrariedjur APP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
28
4
Poffen:
Tjena!

Jag personligen tycker att en APP kopplad till Terrariedjur skulle vara nice.
Jag vet att de är komplicerat att uppnå, men en rolig idé går säkert att få spinn på något.

2966
1645
Hoggaforfan:
Det har varit på tapeten några gånger innan men sålänge Anders envisas med att sköta sitt jobb och sova så är det en anings tidsbrist. Inte så mycket man tjänar på det heller jämfört med som det är i nuläget.

12
6
Ormbiten:
Jag tycker att det funkar förvånansvärt bra att kolla Terrariedjur från mobilen faktiskt.

5096
3865
Tropfrog:
Jag ser inte behovet av en app med så bra mobil gränssnitt.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:

Jag har inte heller några problem som det ser ut i dagsläget. Funkar jättebra på både datorn & mobilen för mig.

Man kan också tänka på att någon, i dett fallet anders, människa måste ägna en hel del tid på utveckling av alla ideer och sidan genererar inga hyrespengar, matpengar osv ;) Sidan har hunit lång väg på relativt kort tid tycker jag.

Dock är alla synpunkter, tips, råd, kritik och andra åsikter viktiga eftersom det i slutändan är alla vi medlemar som är terrariedjur.se :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Tack för tipset!

Det är mer mobilanpassning på gång, samt förbättrat gränssnitt för en del funktioner.
Är möjligt att det kommer en app i framtiden också, men som det ser ut nu är det främsta fokuset på att se till att själva hemsidan fungerar bra både i desktop och i mobil. 

Uppskattar alla tips jag kan få, dels förslag på befintliga funktioner men även tips på vad funktioner som hade kunnat vara bra. Det ligger bland annat i planen att ha en funktion för att hantera matningsscheman och journalföra ens djur. 
För de som avlar, vore det kul att höra vad som fungerar bra/dåligt i uppfödningssektionen på sidan, då även den är tänkt att få lite nya funktioner/ombyggnation.

Har ni fler tips, så kan ni antingen skriva det i meddelande, alternativ skapa trådar som denna, eller skriva i:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=26


53
19
Thaisthetic:
Kan hänvisa till dessa länkar. Fungerar precis som en app när man lagt på hemskärmen, speciellt tack vare det grymma gränssnittet för mobil denna sidan har.

iOS: www.google.se/amp/s/lifehacker.com/5809338/add-web-site-bookmarks-to-your-iphones-homescreen/amp
(Inte använt iOS sen iOS 7 så inte hundra på om detta fortfarande fungerar likadant men skule tippa på att det gör det.)

Android:
Smidigast är att använda google chrome och göra följande:
Öppna terrariedjur.se i webbläsaren.
Tryck upp menyn (vanligtvis tre prickar uppe i högra hörnet)
Skrolla ner till "lägg till på hemskärmen".
Välj namn och tryck "lägg till"
Sen har du den som en app.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild