Lampor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

488
202
David:

Jag har just nu en keramisk värmare på 100 w i ett terrarie som styrs av en termostat. Anledningen till att jag valde att ha en keramisk lampa var för att den kunde hjälpa till att få upp tempen på natten.

Nu blev det dock lite ändringar och ödlorna som bor i terrariet har inte så stort behov att ha det varmare på natten, tvärtom så är det naturligt för dem med lite svalare natttemp. Därför funderar jag på att byta ut keramik lampan mot en lampa med ljus i stället.

Fungerar det att dimma/termostatstyra de vanliga dagljusspotarna från Exo-terra. T ex denna:

www.herperschoise.se/product.html/dagsljusspotligt?category_id=32


Jag är inte ute efter en solplats egentligen utan vill bara få upp värmen framför allt på den lite varmare sidan. Så därför kanske inte spotlight är det självklara valet.

Till solplatsen har jag en Solar Raptor HID lampa.

Kom med tips.


295
270
barkskog:

Jag använder denna i kombination med en HID-lampa för att öka värmen och få till en större solplats:

skoldpaddsgrejer.shop.textalk.se/belysning/solar-raptor/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html

 


488
202
David:

Funkar den att dimma eller styra med termostat?


295
270
barkskog:

Att styra den med en termostat som slår på och av är inga problem. Om den är dimbar törs jag inte svara på. Jag kollar och återkommer.

"Using only 60 watts, the Heating Lamp projects more heat than a traditional 100 watt ceramic heat emitter - but with no danger of burning you or your reptile! 

It projects heat in a forward direction only, rather than waste energy by throwing heat in every direction. 

The surface of the Heating Lamp only reaches a temperature of approximately 120 degrees - meaning neither you nor your reptile can receive burns from this unit. Even if your reptile accidentally touched the surface, it would sustain NO injuries! Don't try that with a traditional ceramic heat emitter! 

The Heating Lamp projects a soft penetrating heat where you direct it. Your reptiles will love and actually be drawn to this heat! "

 


295
270
barkskog:

Den går att dimma.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild