Vilken bönsyrsa är störst av dem som är lättillgängliga?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
5
divergency:
Ska ha ett växtterrarium i helglas 60x40x40 och tänkte sätta in en stor bönsysra där. Ska till Malmömässan nu i dec och funderar på vilken art man ska köpa och vad de kostar? 
Tack på förhand

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
Sitter själv i samma båt. Jag tittade här:

www.keepinginsects.com/2015/06/top-5-mantis-species-for-beginners/

Sen blir det till att skriva ner namnet på någon eller några av dem som verkar mest intressanta och fråga efter dem på mässan.

16
5
divergency:
NellyNiklas skrev:
Sitter själv i samma båt. Jag tittade här:

www.keepinginsects.com/2015/06/top-5-mantis-species-for-beginners/

Sen blir det till att skriva ner namnet på någon eller några av dem som verkar mest intressanta och fråga efter dem på mässan.

 
Tänkte faktiskt på "giant asia mantis". Så blir nog en sån som man ska leta efter. Tack för sidan 

29
20
astrolindgren:
Hierodula! Tänk på att som nymfer är all bönsyrsor rätt små och kan ha svårt att hitta sin mat i ett så stort terrarium, men det kan du lösa genom att plocka ut dem när det är matdags. Sen lever de inte alltid jättelänge när de blivit vuxna, speciellt om de får foderdjur som bär på nån skit. Ska du mata med syrsor är det jätteviktigt att de är fräscha och har fått äta/dricka typ två dagar innan de blir mat.

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
divergency skrev:

 
Tänkte faktiskt på "giant asia mantis". Så blir nog en sån som man ska leta efter. Tack för sidan 


Köpte just en sådan förra helgen! Hierodula membranacea, 0.1

Väldigt festlig måste jag säga. Inte helt omöjligt att det blir någon till på mässan.




29
20
astrolindgren:
NellyNiklas skrev:


Köpte just en sådan förra helgen! Hierodula membranacea, 0.1

Väldigt festlig måste jag säga. Inte helt omöjligt att det blir någon till på mässan.





Tips! Ta en limpistol och limma fast juteväv eller annat material med bra fäste på en vägg och en del av taket så den kan ömsa och klättra lättare, de får svårare att klättra på glas ju större de blir. Jag skulle också sätta lite böjda pinnar som ett valv mot taket så den kan klättra mer eftersom de föredrar att vara högt upp :) Vill inte klaga på din setup men det kan hjälpa bönsyrsan!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild