Äggfoder till dubia?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

122
63
WolfFire93:
Jag skar paprika till fåglarna och tog vitaminer och äggfoder på, men dem ville inte ha det så jag tänkte ge det till mina dubior.
Och dem började tjöva i sig äggfodret som de skulle dö imon... hur bra är dock äggfoder? Min koloni på 100 individer slåss nu om det och struntar typ i paprikorna XD (några äter paprika nu ;))

1275
1724
Falk:
Har aldrig hört talas om äggfoder men däremot kycklingfoder som mina kackerlackskulturer varit galna i

122
63
WolfFire93:
Falk skrev:
Har aldrig hört talas om äggfoder men däremot kycklingfoder som mina kackerlackskulturer varit galna i

Det kanske inte är farligt då i alla fall? XD

1275
1724
Falk:
Men vad är äggfoder?

5114
3882
Tropfrog:
WolfFire93 skrev:

Det kanske inte är farligt då i alla fall? XD


Det är ett vanligt missförstånd att mat som djuren gillar är det samma som att det är ofarligt eller rent av nyttigt. Det är tvärtom vanligare att de gillar sånt som inte är bra för dem. Råttgift är ett rätt så extremt exempel. Själv gillar jag kebab och öl, jag är också ett djur.

Mvh
Magnus 

117
99
Lancehead:
Falk skrev:
Men vad är äggfoder?

Fågelmat. Ges ofta vid ruggning och ruvning.

122
63
WolfFire93:
Tropfrog skrev:


Det är ett vanligt missförstånd att mat som djuren gillar är det samma som att det är ofarligt eller rent av nyttigt. Det är tvärtom vanligare att de gillar sånt som inte är bra för dem. Råttgift är ett rätt så extremt exempel. Själv gillar jag kebab och öl, jag är också ett djur.

Mvh
Magnus 

Aha... då hoppas jag dem inte dör av efter detta... dem mår bra nu, men det kan ju ta tid.

388
460
australis66:
WolfFire93 skrev:

Aha... då hoppas jag dem inte dör av efter detta... dem mår bra nu, men det kan ju ta tid.


Vad är äggfoder? 

122
63
WolfFire93:
australis66 skrev:


Vad är äggfoder? 

Står längre upp :) man ger det till fåglar vid ruggning och häckning. Mina ruggar just nu(byter fjädrar) 

102
100
jonnyake:
WolfFire93 skrev:

Står längre upp :) man ger det till fåglar vid ruggning och häckning. Mina ruggar just nu(byter fjädrar) 


Jag tror att han frågar efter vad äggfoder innehåller. Och det undrar jag också
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild