Samåkning Jönköping _ Roskilde

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

356
177
krypet:

Det finns tvåplatser kvar i bilen, är det någon som vill med till Exotiske Insekters mässa i Roskilde 13 april?

På denna mässa bör det vara god chans att hitta lite fler olika slags kryp än man annars ser. Förra året fick jag med mig skalbaggar, kackerlackor, myror och bönsyrsor hem. Det fanns absolut roliga vandrande pinnar med. Hur det var med spindlar och skorpioner vet jag inte riktigt, eftersom jag inte har sådana, men de andra i bilen hade med sig sådana kryp...
Danskt gemyt får man på köpet.

Vi åker från Jönköpingstrakten tidigt lördag morgon och åker E4 söderöver. Vi planerar att vara framme när de öppnar 10.00. Hem igen när vi inte tycker att det finns mer att titta på.

Hör av dig till mig med ett pm om du är intresserad!

 


43
3
danneler:

skulle ni kunna hämta upp i Malmö?


27
35
Henric:

Är detta bara en "kryp-mässa"? Eller finns det ormar också?


356
177
krypet:

Oj vad jag inte kollat i tråden.

Nej, hämta i Malmö gör vi tyvärr inte eftersom vi tar färjan Helsingborg - Helsingör vilket fungerade superbra förra året.

Det är inte bara en krypmässa, men eftersom det är kryp jag har kollade jag inte så noga på annat. Jag har för mig att det var ganska mycket ödlor förra året, och det fanns säkert annat med. Det är väl lite fler spindlar, insekter och andra kryp än det brukar vara.

Det var kul att åka till en dansk mässa, inte minst för att träffa lite av skåningarna.

 


29
0
jstrom:

vad kostar det från Helsingborg?


356
177
krypet:

Nu har det dykt upp en utställarlista.

einet.dk/messer/roskildeforaar/oversigt_roskilde.htm

Det är inte bara kryp, det verkar vara ganska mycket ormar och geckoödlor, tyckte jag vid en snabbkoll.

Om kostnad från Helsingborg: vi hoppas på att få bilen full från norra Småland för att dela på så mycket av kostnaden som möjligt. Det är ganska många mil ner... Om det inte går så får vi väl kolla hur vi gör med kostnad från Skåne.


356
177
krypet:

Någon i närheten som kommit på att det vore roligare att åka till Roskilde än till Norrköping?

Har vi inte fått med oss minst en till i bilen nästa helg så ställer vi in resan denna gång.


356
177
krypet:

Näpp inga napp...

Ställer in Roskilderesan.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild