Ny stickers!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

93
49
Majjen13:
Det händer att folk försöker sälja olagliga djur som nu t ex Gulbukad sköldpadda! Kan adm inte lägga en såkallad sticker att dessa djur mfa är förbjudna att annonsera ut!
Mv
Kenth

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Försöker man lägga upp annons med djur som är CITES-A-listade, exempelvis Grekisk sköldpadda så kommer det upp en ruta med information om att intygsnummer måste anges i annons.


Bortsett från CITES-A-listning så är det enbart Trachemys scripta (Rödörad och gulbukad vattensköldpadda) och Rana catesbeiana (Amerikansk oxgroda) som inte är tillåtna när det kommer till herptiler.
Det går självfallet att lägga en sticky med information om att dessa två arter ej får säljas, köpas eller skänkas längre men det är samtidigt ett tag sedan förbudet träde i kraft. Jag upplever att det är vanligare att CITES-A-listade djur saknar intygsnummer (trots rutan som kommer upp) under köp & sälj så jag är osäker på om det faktiskt hade blivit avsevärt färre även om man försökte informera om det.

Jag och de andra administratörerna försöker ta bort annonser som inte passar så snabbt vi kan, och lyckligtvis är det folk här på sidan som är schyssta och hjälper till att hålla koll och säger till när annonser bryter mot reglerna. 

Skulle det förekomma många annonser med T.scripta framöver så kan jag försöka kika på någon lösning likt den som finns för de CITES-A-listade.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild