Lampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
6
jny72:

Har en lysrörsramp till min Afrikanska tjocksvansgecko med ett uv-lysrör. Har även en värmespot och värmematta (så värme har han)

Vill helst inte ha lysrörsrampen kvar pga olika anledningar. Kan jag ha något annat, så jag slipper den klumpiga rampen?


150
13
Hillmans:

finns massa olika sorter utav uvb uva bulbar, för olika priser.

gå in på tillexempel reptil lagret, de har snabb leverans och sakerna är väl nedpackat så det inte går sönder.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Har hört från flera att de haft väldiga problem med reptillagret. Beställt grejer och aldrig fått något.
Så om du beställer, se till att betala efter att du fått grejerna.


45
6
jny72:

Nej tack inte reptil lagret, hört för mycket om de. Men Jag har kollat runt och får liksom inte något klokt i mitt huvud.

Jag vill ha ljuset, UV och UVB men inte direkt någon värme. Tänkte beställa en ET Glow light "hållare" hos herperschoise (har beställt från de förut, kanon)

Men behöver då denna lampa som jag inte vet vilken? Hänger ni med?


150
13
Hillmans:

oj, visste inte. Ber om ursäkt att uppmana nått som inte håller.

Vi fick allt efter 2 dagar felfritt och betalade nu ca 5 dagar efteråt.

 

Hur stor beställning har ni gjort som inte fått era saker?


45
6
jny72:

Det är lugnt. Har bara lyssnat till andras åsikter om dem.

Har någon ett förslag på lampa. Sockel E27 med UV, UVB och bra ljus (dock inte någon direkt värme) 


150
13
Hillmans:

replux uv heat d3 spot 100 watt. Ger inte mycket värme alls.


Den är lite dyr tycker jag, men personligen är det verkligen värt det.

Denna lampa har gjort så att våran leguan får nästan lika stark orange färg som ute på en varm sommardag(bra tecken).


63
0
bubbelrollerboy:

pwss.se har en del


234
49
costanza:

Du har ju solar raptor på 35w, kostar skjortan men köper man ramp o lysrör så är man ju typ uppe i samma kostnad. Galet bra lampor, 35w ger ju ingen värme att tala om heller men du behöver ballast till dom. Vet ej hur mkt uvb tjocksvansar behöver men det finns billigare uva/ubv compactlampor också som du kan stoppa i nån reflektor så blir det helt ok ljus.


295
270
barkskog:

Solar Raptor 80 W utan ballast:

skoldpaddsgrejer.shop.textalk.se/belysning/solar-raptor/solar-raptor-mv-80-w.html

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild