Malpolon moilensis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

478
592
Rottenroth:

Har grävt igenom google en bit nu men kan ej hitta någon shop eller uppfödare som har dessa. Någon som kanske har lite bättre koll och kan tipsa om vart man kan få tag i dessa?


1228
464
leedragon:

finns det inte i hamm så lär det inte finnas nån annanstans


Medlem i SmHF
33
29
Daniel_Claesson:

Malpolon moilensis är inget du kommer finna i en handvännig. Det finns så klart folk som håller dessa och sporadiskt lyckas odla dem.

Söker du Malpolon sp så gäller det att ha tålamod. Jag har själv Malpolon monspessulanus och det var en ren slump att jag kom över mina individer. En vän till mig har en singel hanne av Malpolon (m.) insignitus och han söker en hona. Han har letat ett tag nu och kommer tålmodigt att få vänta ytterligare en tid.

Har jag lite tur kommer jag lyckas med min djur i år och i så fall kommer det för första gången finnas Svensk uppfödda Malpolon monspessulanus.

Men just M.moilensis är det så vitt jag vet ingen Svensk som har. Har en vän i Tyskland som håller dessa men han har hittils inte lyckats odla sina djur. Hans djur är dessutom WC vilket de flesta man hittar till salu kommer vara.

Men som det nämns här ovan så är det ute i Europa du får söka efter M.moilensis.

Lycka till och hoppas du hittar ett par då det är mycket intressanta djur.

Mvh D

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild