Leopardgecko giant/supergiant

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

11
2
Emetofil:
Hej

Det är som så att jag har planerat nu en längre tid att skaffa en leopardgecko. Men jag är specifikt ute efter en super giant alt en giant. Men hittar knappt något ute på "marknaden". Är inte giant/supergiant en eftertraktad morf eller anses den vara "ful" av någon anledning?
tack på förhand
Simon

11
2
Emetofil:
Lite trist att jag inte kan redigera mitt egna inlägg och rätta till stavfelen suger lite.  Men hoppas ni har överseende med det.

Jag fixar/mod Peter

301
150
SunshineGeckos:
En giant är väl ingen "morf" utan mer att man avlat på extra stora individer?  :/

15
21
Aloe:
It is hard to tell if it is a Giant or Super Giant from the appearance. The Super Giant is not necessary bigger or heavier the the Giant. The only way is by test breeding. 

The Super Giant is a 'super form' of Giant as Giant is a co-dominant gene. Therefore, if you breed a Giant to a Normal, you will only have 50% chance to get a Giant offspring. But if you breed a Super Giant to a Normal, you will 100% get a Giant offspring. The same for the Super Snow. 

To get a Super Giant, you can breed two Giants together. You have 25% chance to have a Super Giant. Then, the problem is back again. How to tell if it is a Super Giant? Only the math tell the truth:)

11
2
Emetofil:
Jo men jag behöver ju ändå komma över en giant vilket har visat sig vara lite svårt både här och på repti.net osv. har lite otru när det gäller uppfödare i sverige med. dom som jag hittar har inget som intresserar mig. men ska dra iväg på mässan både i Borås och Södertälje för att se om jag har någon tur där ist

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Du hittar mer utanför Sverige, vet en uppfödare som har mkt Giant, ska bara komma på namnet, har det inte i huvudet precis nu! 

11
2
Emetofil:
Det hade uppskattats som fan!
men hur fungerar det med import osv med reptiler? Kan la knappast vara lagligt att skicka dom väll?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Nä man får hänta själv, på mässan i Tyskland (Hamm) tex, eller söker efter transporthjälp om man inte själv kan ta sig till mässorna. Alltd många som åker till Hamm iaf! 

11
2
Emetofil:
Jo jag tänkte la att det måste vara nått sånt.
Man har ju sett på tuben hur galningarna i tex staterna skickar djur med posten.
Men får se till att hitta någon uppfödare som kan komma med dom till Hamm och sen får jag la försöka lösa en kurir. men det får då bli nästa mässa eller liknande.
Är det någon som vet om det är någon större efterfrågan på Giants/SuperGiants i Sverige?
För tycker det är välidgt svårt att hitta några i Sverige och de som Säljs i utlandet kostar ju bra mkt.
Har du föreseten kommit på namnet på den där uppfödaren du nämnde vid ett tidigare inlägg?

15
21
Aloe:
In this season, I hatched several 'possible Giant' from my Giant breeder. However, it needs time to confirm if they are Gaint in real. Usually, if they can achieve 90 grams in the first year, they are comfired to be Giant.

One the other hand, weight is not the way to tell if it is a Giant. I have several non-Giant geckos, but all of them are above 90 grams. So, to define a Gaint, it needs both morph and weight.   
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild