Fogger eller regnsystem?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

63
0
bubbelrollerboy:

hej! undar vilket som är effektivast för att få upp luft fuktigheten? fogger eller regnsystem ?


120
59
xTheod:

med regnsystem så får du effektivare luftfuktighet. Om du ska ha hög flyktighet så rekommenderar jag regnsystem. Om du bara vill ha upp den något så luftfuktare. Med luftfuktaren så får du köra flera ggr per dag eller mycket längre tid för att få upp den tillräckligt att det ska stanna där


63
0
bubbelrollerboy:

okej tackar :) men om är det inte allra bäst att ha båda 2 så slipper marken bli så blöt ?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Substratet kommer förmodligen bli blött hur du än gör. Därför är det bra med dränering med t.ex. ett lager lecakulor eller sten. Luften har en maxgräns baserat på temperatur över hur mycket vatten den kan bära innan det droppar ner.


1662
779
fluffis:

Kan man inte hålla ganska hög luftfuktighet genom att ha ett bottensubstrat som håller fukten bra, typ coco humus?

Sen tror jag att det är ganska viktigt att även om det ska vara fuktigt att det finns en plätt med torrt bottensubstrat om ormen skulle vilja ligga där.

Fast nu har jag bara erfarenhet av ormar som inte kräver hög luftfuktighet så jag kanske är ute och cyklar? :)


278
122
Snakedude69:

I have a repti foggar.... its not the best.  probably better to have a rain system... but still keeps the hunidity up expcially helps when your not home etc,  have it on a timer. and it works ok . 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild