Hona el. Hane Orkide böndyrsa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

122
63
WolfFire93:
Gud vad hon växer! Hon hade fri tillgång av bananflugor och när hon blev ca 1.5cm så fick hon sin första syrsa och hon Älskade den!! XD nu har hon ätit 4 totallt och jag gav henne sin 5e idag...
Hon har ömsat helt otroligt fort! Växer hon bra eller för snabbt?(lärt mig att reptiler inte ska växa fort för då får dem kortare liv..)
Och nu har hon gått från rosa/vit till brun/vit, så jag började fundera på om det är en pojk då..? Vad tror ni?
Beställde hona, men forstår att det inte går att se på en L3.
Är det något speciellt jag behöver tänka på nu?
Vi ska försöka skaffa större terrarium för hon blir bara större... XD men hon vill inte komma upp i handen längre... har dem stark tendens att flyga nu när hon har vingar? Och är jag bara feg eller ska jag inte försöka ta henne med handen längre? Hur ont gör det? (Har haft henne uppe 2ggr under tiden jag haft henne)
Tacksam för all hjälp XD
Bilder:



Förlåt för kass första bild X3

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
WolfFire93 skrev:
Gud vad hon växer! Hon hade fri tillgång av bananflugor och när hon blev ca 1.5cm så fick hon sin första syrsa och hon Älskade den!! XD nu har hon ätit 4 totallt och jag gav henne sin 5e idag...
Hon har ömsat helt otroligt fort! Växer hon bra eller för snabbt?(lärt mig att reptiler inte ska växa fort för då får dem kortare liv..)
Och nu har hon gått från rosa/vit till brun/vit, så jag började fundera på om det är en pojk då..? Vad tror ni?
Beställde hona, men forstår att det inte går att se på en L3.
Är det något speciellt jag behöver tänka på nu?
Vi ska försöka skaffa större terrarium för hon blir bara större... XD men hon vill inte komma upp i handen längre... har dem stark tendens att flyga nu när hon har vingar? Och är jag bara feg eller ska jag inte försöka ta henne med handen längre? Hur ont gör det? (Har haft henne uppe 2ggr under tiden jag haft henne)
Tacksam för all hjälp XD
Bilder:



Förlåt för kass första bild X3

När de fått vingar är det adulta, och ömsar alldrig mera i sitt liv. Så nu kommer han alldrig växa mera. Ang. könet är det garanterat en hane, hanar är mycket mindre och som du säger även lite bruna. Om de tar tag med frambenen som när de fångar byte känns det som om man får ett litet nyp av något med små vassa taggar på. Däremot så kan vuxna honor eller andra arter t.ex Hierodula nypa så det gör väldigt ont.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild